محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش انقلابی درگذشت

محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش انقلابی به دلیل ایست قلبی در ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

محمد اسدی جوزانی هنرمند نقاش انقلابی شب گذشته (۱۳ شهریور) به دلیل ایست قلبی در ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

محمد اسدی جوزانی از هنرمندان صاحب نام و نقاش انقلابی متولد سال ۱۳۴۶ در شهرری، دارای کارشناس نقاشی از دانشگاه تهران و کارشناس ارشد از دانشگاه تربیت مدرس بود.

وی در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی از جمله کشور‌های بوسنی، آذربایجان، عراق، افغانستان و تاجیکستان شرکت کرده و هشت دوره داوری جشنواره هنر‌های تجسمی بسیج را برعهده داشته است. زنده یاد اسدی جوزانی، نخستین تابلو نقاشی بسیاری از شهدای دفاع مقدس را پس از شهادت آن‌ها ترسیم کرده است.

علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت محمد اسدی جوزانی را تسلیت گفت.

در متن پیام فروزانفر آمده است: «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من یتنظر و مابدلوا تبدیلا

ضایعه درگذشت هنرمند زبردست و انقلابی و یادگار دفاع مقدس جناب آقای محمد اسدی جوزانی مصادف با ایام عزای اربعین سید و سالار شهیدان دل ماتم زده محبین آستان حضرتش را غمناک‌تر ساخت.

این هنرمند برجسته و نقاش آسمانی در عمر با برکت خود همت ویژه‌ای برای به تصویر کشیدن چهره شهیدان راه حق و حقیقت و شخصیت‌های درخشان زمان صرف کرد و نام خود را بر لوح ابدی هنرمندان انقلاب اسلامی ایران ثبت نمود.

خادمین ملت بزرگ ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی، ضایعه درگذشت این هنرمند فرهیخته و رزمنده دفاع مقدس را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز و جامعه فرهنگ و هنر و همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت دارند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار