رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین:

انجام ۳۳۳ مورد عمل جراحی در مراسم اربعین/ ۱۰ بیمارستان صحرایی در مرز‌ها برپا شد

به گفته رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین برای این مراسم ۳ فروند هواپیما و ۹ فروند بالگرد در نظر گرفته شده بود که ۲۸ پرواز بالگرد انجام شده است.

جعفر میعادفر گفت: در جریان مراسم اربعین ۳۷۰ دستگاه آمبولانس و بالغ بر ۵۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز‌ها مستقر کرده ایم و تمام این اقدامات در راستای پیشگیری از بروز هر نوع اتفاقی در مراسم اربعین است. نیرو‌های واکنش سریع تخصصی در مرز‌های کشور نیز مستقر کرده ایم.

به گفته وی در یک حرکت جهادی زیر ساخت‌های ثابت اتاق سرد با ظرفیت ۱۵۰ تخت در نقطه صفر مرزی مهران، خسروی، تمرچین و سایر مرز‌ها و ۱۰ بیمارستان صحرایی در مرز‌ها با کمک  ارتش، سپاه و فراجا برپا شد که بیش از ۹۵ درصد از مراجعه کنندگان به نیرو‌های اورژانس به صورت سرپایی درمان شده اند.

او ادامه داد: مراقبت‌های بهداشتی از اتباع سایر کشور‌ها در هنگام عبور از کشور برای شرکت در مراسم اربعین انجام شده است و توسط تیم‌های بهداشتی بیش از ۸۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

میعادفر با بیان اینکه  در مراسم اربعین به موکب داران آموزش‌های لازم به خصوص در حوزه رعایت زنجیره درست مواد غذایی و آب شرب سالم داده شده است، گفت در زمینه پیشگیری از بروز گرمازدگی محتوا‌های آموزشی تهیه و در اختیار مردم قرار داده شده است. 

او گفت که با وجود  دمای ۵۰ درجه سال جاری در عراق به دلیل انجام اقدامات لازم و آموزش‌های مناسب  فوتی ناشی از گرمازدگی ثبت نشده است.

میعادفر افزود: در مراسم اربعین سه فروند هواپیما و ۹ فروند بالگرد برای مراسم اربعین پیش بینی کرده ایم و ۲۸ صوت پرواز بالگرد و دو صوت پرواز هواپیما برای انتقال بیماران در مراسم اربعین داشته ایم.   در مراسم اربعین سال جاری ۳۳۳ مورد عمل جراحی و حدود ۳۳ مورد عمل جراحی اورژانسی در این مدت انجام شده است و ۴۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

او اضافه کرد: در مراسم اربعین امسال ۱۰۰۰ نفر از کادر سلامت در عراق خدمات خوبی به زائران ارائه داده و به کمک همکاران هلال احمر در مراکز درمانی آمده اند. همچنین در یکسال گذشته تلاش شده ۵۰۰ دستگاه آمبولانس قرارداد خریداش را در ابتدای سال انجام داده و در هفته گذشته بانک مرکزی ارز  این کار را را تامین کرده است و در چند ماه آینده این آمبولانس‌ها وارد کشور می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال اخذ قرارداد جدیدی برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر هستند ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری  و وارد چرخه اورژانس کشور شود.

این مقام از برنامه ریزی بلند مدت برای خرید دو هزار دستگاه آمبولانس دیگر خبر داد و در انتها گفت: سازمان اورژانس  یک نگاهی به بروز رسانی موتورلانس‌ها به خصوص در کلانشهر‌ها داریم. در زمینه خرید آمبولانس‌ها استفاده از ظرفیت بخش خصوص استقبال خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار