بهره مندی ۳۴۳ روستا از خدمات مرکز مخابرات و اِی. دی. اِس. اِل. (ADSL)

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۳۴۳ روستا در استان از خدمات مرکز مخابرات و اِی. دی. اِس. اِل. (ADSL) بهره‌مند شده‌اند.

مرتضی بلالی دهکردی اظهار کرد: مشترکان پهنای باند در استان یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۹۰ کاربر است که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ کاربر مشترکان پهنای باند ثابت و یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۱۲ کاربر مشترکان پهنای باند سیار هستند که برخی از این مشترکان در روستا‌ها ساکن هستند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی ۴۲ واحد پستی شامل ۱۰ واحد شهری و ۳۲ واحد روستایی در چهارمحال و بختیاری افزود: ۸۲ دفتر روستایی آی. سی. تی. (ICT) دارای مجوز رسمی در استان فعالیت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به فعالیت ۱۱۱ باجه بانکی پُست‌بانک در روستا‌های استان اشاره و تصریح کرد: این مجموعه در پنج باجه شهری خدمات پولی و مالی ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تهیه و نصب ۲۵ دستگاه اِی. تی. اِم (ATM) برای ارائه خدمت در روستا‌های استان یادآور شد: خدمات فیبرنوری در ۲ حوزه روستایی و شهری ارائه خواهد شد و ابلاغ اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبرنوری در استان گرفته و تاکنون ۳۵۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

بلالی هزینه اجرای هر کیلومتر اجرای فیبرنوری در چهارمحال و بختیاری را سه میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: در مرحله دوم اجرای فیبر نوری علاوه بر ۴۰۸ کیلومتر اجرا شده در مرحله نخست، مجوز اجرای ۸۸۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته شده است.

وی گفت: در مرحله دوم برای تامین اینترنت پُرسرعت و پوشش تلفن‌همراه، اجرای ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری از شهر چلگرد تا دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۲ به‌منظور اجرای پروژه فیبر نوری برای تامین پهنای باند خانه‌ها و کسب و کار‌ها اشاره و تاکید کرد: براساس این برنامه مقرر شد تا ۱۰۰ درصد خانوار‌ها در شهرکرد و ۸۰ درصد خانوار‌های سایر شهر‌های استان به پروژه فیبر نوری متصل شود.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تشویق مردم برای استفاده از پروژه فیبرنوری مشوق‌هایی در نظر گرفته که اختصاص مودم رایگان به خانوارها، اجرای رایگان فیبرنوری و ترافیک رایگان برای مدارس دولتی و غیردولتی شهری از مهم‌ترین این مشوق‌ها است.

بلالی به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شعبه پارک فناوری و اطلاعات به‌منظور حمایت از جوانان متقاضی فعالیت در حوزه کسب و کار‌های دیجیتال اشاره و تصریح کرد: افراد متقاضی در زمینه‌های مرتبط با حوزه فناوری ارتباطات می‌توانند از خدمات این پارک بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور مجوز سه گلخانه هوشمند در استان اظهار داشت: آماده‌سازی محیط گلخانه‌ها با دانشگاه شهرکرد و سازمان جهاد کشاورزی و تجهیز اتوماسیون آن بر عهده پارک فناوری و اطلاعات است.

وی با اشاره به اتصال ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به پنجره واحد خدمات دولت گفت: تا پایان سال‌جاری تمامی خدمات باید از طریق این پنجره ارائه شود.

بلالی با اشاره به وجود ۹۸۱ روستا در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۵۷۵ روستا جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و ۷۹۷ روستا خدمات تلفن ثابت دارد.

به گفته وی، پوشش جمعیت اپراتور همراه اول در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد نسل ۲ (۲ G)، ۸۴ درصد نسل سه (۳ G) و ۷۸ درصد نسل چهار (۴ G) است و هم‌اکنون یک‌هزار و ۳۰۲ کیلومتر از جاده‌های استان به پوشش همراه اول نسل ۲ (۲ G)، ۹۱۶ کیلومتر نسل سه (۳ G) و ۴۳۶ کیلومتر مجهز به نسل چهار (۴ G) است.

وی یادآور شد: هزار و ۷۹ آنتن سکتور بر روی دکل‌های بی. تی. اس. (BTS) در چهارمحال و بختیاری نصب شده است که اپراتور همراه اول را پوشش می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل در استان ۳۱.۶ درصد و خطوط اینترنت پُرسرعت ثابت ۱۰.۵۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.