۱۵ پایگاه امداد خراسان‌شمالی به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۱۵ پایگاه سلامت و امداد به همراه ۸۰۰ امدادگر در مسیر جنگل گلستان تا فاروج راه‌اندازی شده است و به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمات رسانی می‌کنند.

ابوالفضل محبان گفت : جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همزمان با فرارسیدن ایام دهه آخر ماه صفر و سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مشتاقانه آماده ارائه خدمات به عاشقان و زائران ثامن الحجج (ع) است.

محبان گفت : همچنین در حیطه خدمات لجستیکی در مجموع ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات و ۲۳ خودروی کمک‌دار در محور پیاده روی مستقر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اجرای یک پست ویژه طرح در مسیر زائران خاطرنشان کرد: آمبولانس‌های هلال احمر در مسیر پیاده روی، برای پوشش حوادث احتمالی با چراغ گردان مستقر می‌باشند و در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن امدارسانی می‌کنند.ا

او با تاکید بر اینکه حفظ سلامت زائران از اولویت‌های اصلی است، گفت: کمیته‌ای متشکل از بازرسان بهداشتی بر نحوه تهیه و توزیع غذای زائران در طول مسیر نظارت می‌کند.

محبان با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان زائران بیان کرد: با توجه به محدودیت مساجد و محل‌های اسکان در برخی شهرستان ها، باید سعی شود از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان بهتر بهره گرفت.

او گفت : تلاش جمعیت هلال احمر همواره با هدف تسکین و کاهش آلام مشتاقان حرم رضوی استوار بوده است و یقینا ارزشمندترین پاداش این جهادگران موفقیت و رضایت مردم در ارائه خدمات شایسته به مردم کشورمان است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می‌کردند.

هر ساله با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت امام رضا (ع) زائران زیادی با پای پیاده از نقاط مختلف کشور راهی مشهد مقدس و زیارت امام هشتم می‌شوند.

تاکنون ۱۵ هزار نفر از خراسان شمالی در قالب ۱۰۰ هیات مذهبی برای شرکت در پیاده روی به سوی مشهد مقدس ثبت نام کرده اند.

در میان نقل قول‌های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا (ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.