هوای آذربایجان‌غربی ۶ درجه خنک‌تر می‌شود

هواشناسی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: دمای هوای استان از امروز با آغاز بارش‌های پیش‌بینی شده سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد خنک می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از امروز /جمعه/ با آغاز بارش‌های پیش‌بینی شده به تدریج سه تا ۶ درجه سانتی‌گراد خنک می‌شود.

مهدی صابری افزود: با فعالیت امواج تراز میانی جو در استان از روز جمعه ضمن کاهش دما بارش‌های رگباری، مرکز و شمال استان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال وزش تندباد‌های لحظه‌ای، سیل گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها، برخورد صاعقه و کاهش کیفیت هوا نیز وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لازم است شهروندان از تردد در اطراف سازه‌های نیمه تمام و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

وی ادامه داد: عشایر نیز از چرای دام در ارتفاعات به علت احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها لازم است.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه مرکز استان بین ۱۳ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و نقده با مثبت ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و منطقه تخت سلیمان تکاب با مثبت هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.