یک کشتی‌گیر ایرانی در بین ستاره‌های جوان مسابقات جهانی

اتحادیه جهانی کشتی از ستاره‌های جوانی نام برد که می‌توانند در مسابقات جهانی خطرناک ظاهر شوند.

در مسابقات جهانی کشتی پیش از المپیک، بیشتر کشتی‌گیران سعی می‌کنند در ۶ وزن المپیکی رقابت کنند. رقابت برای حضور در تیم ملی برای این مسابقات قهرمانی جهان سخت است چرا که یک مدال می‌تواند جایگاه آن‌ها را در تیم المپیک برای کشورشان تضمین کند، رویایی که بیشتر کشتی‌گیران به دنبال آن هستند.

مسابقات جهانی کشتی در صربستان با حضور هزار ورزشکار برگزار می‌شود که می‌توان در ترکیب کشور‌ها چند ستاره جوان را دید که به دنبال این هستند تا نامی برای خود دست و پا کنند. شاید آن‌ها مدعی کسب مدال نباشند، اما در بین آن‌ها کشتی‌گیرانی حضور دارند که ممکن است نام‌های شناخته شده را ناراحت کنند.

اتحادیه جهانی کشتی با این مقدمه نگاهی به ستاره‌های جوان حاضر در مسابقات بلگراد پرداخت که نام فرنگی‌کار کشورمان نیز دیده می‌شود. 

دانیال سهرابی:

اگر محمدرضا گرایی قهرمان المپیک ایران نبود، دانیال سهرابی می‌توانست نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران برای مسابقات جهانی باشد، اما سهرابی باید به وزن ۷۲ کیلوگرم برود. او چالشی برای ستاره‌های شناخته شده در این وزن خواهد بود. توانایی سهرابی در بازگشت پس از عقب افتادن آن هم برابر کشتی‌گیرانی که سعی در حفظ برتری خود دارند فوق العاده است. 

سهرابی در سال ۲۰۲۳ به ترتیب در مسابقات رنکینگ‌دار سوم و چهارم در بیشکک و بوداپست طلا گرفت. مسابقات جهانی صربستان گام بزرگ دیگری برای سهرابی خواهد بود تا بتواند خود را ثابت کند. او در وزن خود مدعیانی همچون علی ارسلان، راماز زویدزه از گرجستان، اولوو غنی‌زاده از آذربایجان، رینتارو سوگابه از ژاپن و ... را پیش رو دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار