رئیس ستاد مرکز اربعین مطرح کرد:

عبور بیش از ۴ میلیون مسافر از مرز‌های ایران برای سفر اربعین

میر احمدی گفت:‌تا دیروز ۴ میلیون و پنجاه هزار نفر از مرز‌های ایران برای سفر اربعین حسینی عبور کردند. بیش از ۳ و نیم میلیون نفر زائران ایرانی بودند.

سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: تا دیروز ۴ میلیون و پنجاه هزار نفر از مرز‌های ایران برای سفر اربعین حسینی عبور کردند که بیش از ۳ و نیم میلیون نفر زائران ایرانی بودند و در مجموع ۱۸ درصد افزایش زائر را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و بالاتر این میزان حضور زائران ایرانی در سال جاری بود و به امید خدا در سال‌های  آینده با تعداد بیشتری و تسهیلات بهتری بتوانیم این کار را دنبال کنیم.

وی افزود:‌رئیس جمهور نزدیک به ۴ جلسه با ستاد مرکز اربعین داشتند و همچنین وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور مسائل را شخصا دنبال می‌کردند و بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها مردم از تمامی موضوعات  رقم بالای ۷۰ درصد رضایتمندی اعلام کردند.

میر احمدی درباره اجرا شدن مصوبات ستاد مرکزی اربعین گفت:‌این تعداد زائر را به کشور دیگر ببریم و خود را نسبت به مسائل آن‌ها موظف بدانیم نیاز به طراحی‌های گسترده و عملیات اجرایی زنجیره وار و دقیق دارد.  

علیرضا بذرپاش وزیر راه و شهر سازی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی بحث زیر ساخت‌ها بود و چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران به طول ۹۰ کیلومتر و ۶ دستگاه پل بزرگی که احداث شد باعث شد ترافیک‌های مسیر از ۱۳ ساعت به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برسد. در سنوات قبل  کمبود پارکینگ همیشه مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و در سال گذشته ۶۰ هزار دستگاه ظرفیت پارکینگ داشتیم و امسال به ۱۰۰ هزار رساندیم و مشکل پارکینگ را نیز امسال حل کردیم.

وی گفت:‌امسال پایانه برکت آسفالت شد و سرویس‌های بهداشتی و مکان برای استراحت رانندگان تهیه کردیم و تفاوت را تمامی افراد نسبت به سال گذشته نیز مشاهده کردند.

بذر پاش ادامه داد:‌در مسیر چذابه هم توانستیم نقاط حادثه خیز را رفع کنیم و در این محور ظرفیت ۵۰ هزار خودرو دیده شد که امسال حتی تکمیل نشد و محور خرمشهر به شلمچه نیز مسیر چهار خطه ٖآن نیز به اتمام رسید که کمک بزرگی برای ما بود.

وی درباره تاکسی‌های اینترنی و تجربه این موضوع در سال کنونی گفت: با این حجم از زائر و محدودیت‌های خود باید از ظرفیت‌های جدید استفاده می‌کردیم و تاکسی‌های اینترنتی نیز همین تجربه بود و در مجموع سفر‌های رفت ۸۱۵۸۸ سفر انجام شد و در سفر برگشت ۲۳۸۳۰ سفر داشتیم و در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار سفر اینترنتی را تجربه کردیم.

وی افزود:‌در حوزه هوایی رفت و برگشت ۲۵۵ هزار نفر از مسیر‌های هوایی ما استفاده کردند و امسال تا ساعت ۸ امشب حدود ۳۹۰ هزار مسافر تردد کردند و در حوزه ریلی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در قالبت ۸۷۷ قطار اعزام شدند و در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای نیز مجموع رفت ۶ مقصد ۴۹۲۳۵ سفر توسط اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها انجام شد و در مسیر برگشت نیز بیش از ۳۶ هزار سفر داشتیم که مجموع بیش از ۲۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.

میر احمدی گفت: اگر مصوبات عملیاتی نمی‌شد منجر به نارضایتی و مشکلات عدیده‌ای می‌شد. در جاده‌های مرزی خود ۵۷ میلیون تردد  داشتیم و کمترین ترافیکی را تجربه کردیم. بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار خودروی شخصی را در ۲۰ روز در پارکینگ‌های خود نگه‌داشتیم و این موضوع مستلزم آن بود که شرایط را به درستی برای این امر فراهم کنیم. بیش از ۷۲ درصد تردد‌ها مربوط به خودروی شخصی بود و برای همین نیز مردم را دعوت می‌کردیم با خودرو‌های شخصی حاضر شوند چرا که به مصوبات خود و کار‌های اجرایی انجام شده اطمینان کامل داشتیم.

وی ادامه داد:‌در حوزه تامین آب و یخ ۱۵۰ میلیون بطر آب را تولید کردیم و سردخانه‌هایی به در پایانه‌های مرزی احداث کردیم و هیچ زائری در طول این مدت با کمبود آب مواجه نشد و بیش از یک میلیون قالب یخ تولید کردیم و تمامی این‌ها نیز با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی انجام شد.  

میر احمدی درباره مشکلات سامانه سماح و نظم بخشی در این موضوع گفت:‌این سامانه متاسفانه در اواسط ثبت نام‌ها دچار مشکلات فنی شد و با حملات سایبری نیز مواجه بود و اقداماتی که انجام دادیم آن بود که سامانه‌ای را مجدد فعال کنیم تا بخش‌هایی مانند انجام ثبت و نام وبیمه متوقف نشود اما به دنبال آن هستیم برای سال آینده سامانه‌ای دقیق و ایمن تری را فراهم کنیم.

میر احمدی در انتها گفت:‌در طول این مدت و برای سفر اربعین نیروی‌های مسلح، سپاه و ارتش و فراجا در کنار دولت بسیار کمک کردند و حضورشان بسیار برای ما مهم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
تشکر خدا به هر کی خدمت میکنه خیر بده
Italy
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
دروغ نگید ۸ میلیون بوده
آخرین اخبار