سفر نخست وزیر ایتالیا به قطر و رایزنی درباره انرژی

نخست وزیر و وزیر اقتصاد ایتالیا پس از پایان نشست جی ۲۰ در هند به قطر سفر و در خصوص انرژی و روابط دو جانبه با مقامات این کشور گفتگو کردند.

دفتر نخست وزیری ایتالیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جورجا ملونی، نخست وزیر این کشور با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دوحه دیدار کرد و درباره طیفی از موضوعات از جمله انرژی «گفتگو‌های عمیق» انجام داد.

به گزارش آناتولی، در بیانیه دفتر نخست وزیر ایتالیا آمده است: این دیدار فرصتی برای تحکیم روابط عالی دو جانبه با رئیس دولت قطر بوده است. گفتگو‌ها بر موضوعات و سرمایه گذاری‌های دو جانبه از جمله در بخش دفاعی متمرکز بود.

این دو مقام همچنین در مورد همکاری کشور‌های خود در زمینه مهاجرت غیرقانونی گفتگو کردند. در این بیانیه آمده است که جیانکارلو جورجتی، وزیر اقتصاد ایتالیا که در این سفر ملونی را همراهی می‌کرد، با امیر قطر درباره مشارکت انرژی بین دو کشور و «درباره فرصت‌های مهم همکاری بین شرکت‌های دو کشور» به ویژه بین غول ENI ایتالیا و انرژی قطر گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است که این دیدار همچنین فرصتی برای تبادل نظر در مورد چالش‌های اصلی در منطقه ایجاد کرد. ملونی و جورجتی در این سفر با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر نیز دیدار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار