بررسی قریب الوقوع هتک حرمت مکرر به قرآن در شورای حقوق بشر

رئیس شورای حقوق بشر می‌گوید هتک حرمت‌های مکرر به قرآن در شورای سازمان ملل در ۶ اکتبر مورد بحث قرار می‌گیرد.

ولکر ترک، دبیرکل شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه گفت که حملات اخیر علیه قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۶ اکتبر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش آناتولی، ترک این اظهارات را در پنجاه و چهارمین جلسه افتتاحیه شورای حقوق بشر در ژنو بیان کرد که با یک لحظه سکوت برای ابراز همبستگی با مراکش پس از زلزله ویرانگر آغاز شد.

ترک در ادامه گفت: به جای وحدت هدف و رهبری شفاف و مشارکتی، جهان شاهد سیاست تفرقه و حواس پرتی است، مانند ایجاد بحث‌های ساختگی بر سرمهاجرت یا تصور برخورد تمدن ها.

وی گفت: «سریال نفرت انگیز حدود ۳۰ واقعه آتش زدن قرآن اخیراً آخرین جلوه از این تمایل به قطبی شدن و تکه تکه شدن - ایجاد تفرقه در جوامع و بین کشور‌ها است.» در همین راستا در جلسه قبلی شورای حقوق بشر در ماه ژوئیه، ترک گفت: «به نظر می‌رسد این وقایع دیگر برای بیان تحقیر و برانگیختن خشم، ایجاد شکاف بین مردم و تحریک، تبدیل تفاوت دیدگاه‌ها به نفرت و شاید خشونت، ساخته شده‌اند.»

وی افزود: صرف نظر از اینکه آنچه قانون می‌گوید جایز است یا نه، و صرف نظر از اعتقادات مذهبی خود یا عدم اعتقاد، مردم باید با احترام به دیگران رفتار کنند. 

شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌هراسی در شمال اروپا در ماه‌های اخیر بار‌ها قرآن سوزی و تلاش‌های مشابهی برای هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان انجام داده‌اند که خشم کشور‌های مسلمان و باقی جهان را برانگیخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار