۴۵۰۰ دبستانی بازمانده از تحصیل در فارس به کلاس‌های درس بازگشتند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دبستانی بازمانده از تحصیل این استان در ۲ مرحله شناسایی و به فرآیند تحصیل بازگردانده شدند.

مجید بذرافکن گفت: فارس ۵۱۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی دارد که سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۴۰ نفر از آن‌ها به مدرسه وارد نشده یا ترک تحصیل کرده بودند.

او گفت: اطلاعات این کودکان که در سن تحصیل مدرسه‌ای بودند برای مدیریت در سامانه شهید محمودوند ثبت شد و پیگیری برای جذب هر ۱۰ دانش‌آموز به یک راهبر آموزشی سپرده شد.

او گفت: با تلاش‌های راهبران آموزشی ۳هزار و ۵۰۰ نفر در نوبت نخست و یک‌هزار دبستانی در مرحله دوم به کلاس‌های درس بازگردانده شدند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: همه بازماندگان از تحصیل رصد شده‌اند، اما دسترسی به برخی از آن‌ها به دلیل ارائه آدرس اشتباه میسر نشده، در برخی موارد کودک فوت کرده، اما ثبت نشده، کودک دچار عقب ماندگی ذهنی شدید بوده و امکان ادامه تحصیل نداشته یا همراه با خانواده مهاجرت کرده بود.

بذرافکن خاطرنشان کرد: به طورکلی سال تحصیل گذشته، سالی موفقیت آمیز برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در فارس بود.

او افزود: شناسایی بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی به این صورت انجام می‌شود که موالید یک سال از سوی ثبت احوال ارائه و با کودکان ثبت نام شده در سامانه سیدا تطبیق داده می‌شود تا مشخص شود که آیا همه کودکان متولد شده وارد چرخه آموزش مدرسه‌ای شده‌اند یا خیر و مواردی که تطابق نداشته باشند شناسایی و پیگیری می‌شوند تا در صورت امکان جذب فرآیند آموزش شوند.

معاون آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: پیش بینی می‌شود در آغاز مهر ماه امسال حدود ۹۴ هزار کودک فارس در کلاس اول ثبت‌نام کرده باشند.

بذرافکن با اشاره به تبصره یک بند ۲۹ ثبت نام دانش‌آموزان مبنی بر ثبت نام کودکان متولد ۲ تا ۳۰ مهرماه ۹۶ در پایه اول ابتدایی، گفت: این تبصره از سال آینده لغو می‌شود.

او افزود: این کودکان در سال تحصیلی پیش رو با ۲ شرط گذراندن دوره پیش دبستانی و ثبت در سامانه سیدا و ظرفیت داشتن مدارس در فارس نیز ثبت نام می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: برخی از مدارس شیراز و دیگر شهرستان‌ها هنوز برای ثبت نام کلاس اولی‌های مهرماهی ظرفیت دارند.

بذرافکن عنوان کرد: با این حال ثبت نام این کودکان در مدرسه به والدین توصیه نمی‌شود، چرا که هر چه کودک رشد شناختی بهتری کسب کند، در روند تحصیل عملکرد موفق‌تری خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار