پیکان‌های زرد کرج سورن می‌شوند

رئیس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج با بیان اینکه از عمر اغلب تاکسی‌های پیکان بیش از سه دهه می‌گذرد و فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب هستند گفت: شهرداری در نظر دارد این تاکسی‌ها را با تخصیص وام چهار درصد نوسازی و به سمند سورن تبدیل کند.

محسن امیدوار حسینی با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  جزو اولویت‌های مدیریت شهری کرج است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار تاکسی در کرج وجود دارد که در ۶۹خط فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه ساله در آستانه آغاز مدارس شاهد افزایش تردد در سطح شهر و افزایش نیاز جابه جایی شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی هستیم، شهرداری بهسازی و نوسازی تاکسی های درون شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

امیدوار حسینی ادامه داد: در مرحله اول قرار است تمام تاکسی‌های پیکان از گردونه فعالیت در شهر حذف شوند.

وی توضیح داد: از عمر اغلب تاکسی‌های پیکان بیش از سه دهه می‌گذرد و با توجه به اینکه فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب هستند، نمی‌توانند خدمات مناسبی به مسافران ارائه دهند.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری با هماهنگی با صندوق کارآفرینی امید در نظر دارد این تاکسی‌ها را با تخصیص وام چهار درصد نوسازی و به سمند سورن تبدیل کند.

امیدوار حسینی ابراز کرد: در گام نخست، قرارداد تخصیص وام برای نوسازی ۱۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده و در صورت استقبال به ترتیب اولویت به سایر تاکسیداران هم تعلق می‌گیرد.

وی توضیح داد: امیدواریم روند نوسازی ۱۰۰ دستگاه تاکسی تا اواسط پاییز امسال به پایان برسد تا از این طریق شاهد ارائه خدمات با کیفیت تر به شهروندان باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج گفت: بدون شک به هر چقدر وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بهتر باشد، مردم کمتر تمایل به استفاده از خودروهای شخص دارند که این امر منجر به صرفه جویی در وقت، سوخت و کمک به کاهش آلودگی هوا می‌شود.

برچسب ها: پیکان ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.