دستگیری کلاهبردار با ترفند رسید جعلی در گرگان

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان از دستگیری کلاهبردار با ترفند رسید جعلی خبر داد.

سرهنگ علی تجری گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری مبنی بر اینکه که شخصی جوان جهت خرید مراجعه، پس از خرید با گوشی خود اقدام به واریز وجه کرده است.

او افزود:، اما مشخص شد رسید جعلی بوده و واریزی انجام نشده و فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، از این رو پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

تجری افزود: ماموران کلانتری ۱۲ پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی کلاهبردار را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ تجری گفت: متهم پس ازدستگیری به جرم خود اقرار کرده و معترف شد پس از جلب اعتماد فروشندگان و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردم و با ورودبه اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان میدادم.

این مسئول انتظامی ادامه داد: متهم دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده و در مواجهه با ادله ومستندات پلیس و با پیگیری انجام شده متهم به مبالغی بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری و به ۳ فقره سرقت موبایل اعتراف و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد به کلیه شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.