جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در مرغداری‌های شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : این شهرستان با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در امسال رتبه نخست را در بین سایر شهرستان‌ها در سال زراعی جاری به خود اختصاص داده است.

کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۱۲۱ مجوز جوجه ریزی برای ۷۵ واحد مرغداری در استان صادر شده است گفت : این میزان جوجه ریزی در مقایسه با پارسال حدود ۴۰۰ هزار قطعه بیشتر شده است.

وی شناسایی و اخطار به مرغداری‌هایی که خارج از شبکه جوجه ریزی کرده اند، بازدید از مرغداری‌های گوشتی جهت تحویل مرغ به کشتارگاه‌ها در زمان مقرر، اخطار به مرغداری‌های خالی جهت جوجه ریزی، بازدید جهت راستی آزمایی جوجه ریزی و نظارت بر کلیه واحد‌های طیور، از دیگر اقدامات این مدیریت، جهت کنترل و نظارت بر بازار مرغ شهرستان عنوان کرد.

امهال تسهیلات دریافتی دامداری‌ها و مرغداری‌های استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تسهیلات دریافتی دامداری‌ها و مرغداری‌ها در این استان به مدت یکسال امهال شد.

عبدالوحید محمدی افزود: سال گذشته در پی هدفمند کردن یارانه‌ها ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از بعضی نهاده‌های دامی حذف شد و به همین منظور دولت و بانک‌ها اقدام به تامین سرمایه در گردش برای حمایت از واحد‌های تولیدی کردند.

وی با اشاره به اینکه امهال این تسهیلات سرمایه در گردش یکساله بود افزود: به دلیل مشکلات برخی از واحد‌های تولیدی در بازپرداخت این تسهیلات، موضوع در نشست ستاد تسهیل استان مطرح شد.

محمدی افزود: با سفر مدیرعامل بانک کشاورزی به استان کرمانشاه موضوع امهال تسهیلات تایید شد و از هم اکنون واحد‌های تولیدی می‌توانند با مراجعه به بانک کشاورزی تسهیلات خود را به مدت یکسال امهال کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار