شمار جان‌باختگان سیل در لیبی به بیش از ۱۱ هزار تن رسید

هلال احمر لیبی از افزایش تلفات سیل مهیب در این کشور به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن خبر داد.

بارش‌های سیل آسا در لیبی و متعاقب آن وقوع سیل مهیب در شهر درنه و تخریب ۲ سد این شهر باعث زیرآب رفتن بخش قابل توجهی از خانه‌های مسکونی و وارد آمدن خسارات و تلفات گسترده به این منطقه شد. گرچه تاکنون برآورد دقیقی از خسارات وارده به عمل نیامده است، اما نیرو‌های امدادی برآورد کرده‌اند این بلای طبیعی هزاران کشته بر جای گذاشته است. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمار‌های جدید سازمان هلال احمر لیبی حاکی از آن است که تلفات سیل مهیب در شهر درنه ۱۱ هزار و ۳۰۰ کشته بر جای گذشته است. 

با این حال، مقامات محلی می‌گویند هنوز از سرنوشت ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر خبری در دست نیست و بیم آن می‌رود با گسترش فعالیت نیرو‌های امدادی شمار تلفات سیل مهیب در شهر مدیترانه‌ای لیبی شاهد جهش باشد. 

آمار پیشین وزارت بهداشت لیبی حاکی از کشته شدن ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شهر درنه بود. طوفان و باران شدید باعث جان باختن ۱۷۰ تن در مناطق دیگر لیبی شده است. 

کشور جنگ زده لیبی از سال ۲۰۱۱ و با برکناری معمر قذافی، دیکتاتور وقت این کشور اکنون با چالش جدید ناشی از بلایای طبیعی مواجه است و مقامات محلی می‌گویند مردم شهر درنه هم اکنون نیازمند کمک رسانی‌های فوری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
۱۱ هزار برای سیل خیلی وحشتناکه . خدایا به دادشون برس
آخرین اخبار