امام جمعه بوشهر:

وضعیت پروازهای فرودگاه شایسته مردم استان بوشهر نیست

امام جمعه بوشهر گفت: متأسفانه این استان به لغو و تأخیر پرواز‌های زیادی مبتلا است و این موضوع شایسته مردم استان بوشهر نیست.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برنامه‌های ماه محرم و صفر اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران در این ۲ ماه که تلاش کردند چراغ مکتب اهل بیت علیه‌السلام روشن باشد و فضایی فراهم شد تا مردم با این مکتب آشنا شوند قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: موکب‌داران اربعین حسینی، مساجد، حسینیه‌ها، زینبیه‌ها، نهادها، رسانه‌ها، شخصیت‌ها، روحانیون، مداحان، نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه، بسیج و دیگر دست‌اندرکاران فرهنگی هنری در ماه محرم و صفر حماسه آفریدند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمن آمد محرم، تاسوعا، عاشورا، اربعین و صفر از ملت ایران بگیرد، اما مردم وارد صحنه شدند و حیات خود را ماه‌های محرم و صفر اعلام کردند و این عزت در این ایام کسب شده و هرچه داریم از محرم و صفر است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در نوع تعاملات با جامعه بزرگ جهانی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه تعاملات خارجی متکی به ارتباط خاص و محدود با چند کشور آن هم چند کشور غربی نیست بلکه سیاست نظام جمهوری اسلامی، تعامل با هر کشوری است که دارای رابطه مثبت، صحیح و بر پایه عدالت با نظام اسلامی است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه سیاست خارجی نظام اسلامی تنها منحصر به چند کشوری که در تاریخ جهان به استعمار، استبداد، استثمار و ظلم و ستم مشهور هستند محدود نیست گفت: این یک نگاه ارتجاعی است، بلکه همکاری با کشور‌های مختلف آسیایی، آمریکای لاتین، آفریقا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است و ارتباط با کشور‌ها بر مبنای مصلحت، حکمت و عزت طراحی می‌شود و افق‌های نوینی برای ایران اسلامی گشوده شده و این ارتباطات آثار خودشان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به زلزله مراکش و سیل لیبی و تسلیت به فاجعه‌دیدگان در این وقایع تصریح کرد: از مسئولان نظام جمهوری اسلامی و مردم تقاضا می‌شود تاجاییکه توان دارند کمک به مردم مسلمان حادثه‌دیده کنند و به حل مشکلات آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به بازگشایی سال تحصیلی جدید و مدارس تأکید کرد: بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، نیازمند حمایت برای تهیه لباس، ثبت‌نام، لوازم‌التحریر، کتاب هستند و الحمدلله کمیته امداد هم در قالب جشن عاطفه‌ها اقداماتی انجام داده و از مردم استان بوشهر که همیشه در خدمت به محرومان پیشگام بودند تقاضا می‌شود در این عرصه توجه ویژه‌ای کنند و نگذارند یک دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه دچار مشکل شود و ان‌شاءالله در این عرصه حضوری جدی و پر رنگ داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام مردم استان بوشهر نسبت به سازمان هواپیمایی گلایه دارند اظهار داشت: استان بوشهر هم فاصله زیادی به مرکز کشور دارد و هم اینکه فاقد حمل و نقل ریلی است و متأسفانه این استان به لغو و تأخیر پرواز‌های زیادی مبتلا است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه مسئولان استان بوشهر در زمینه لغو و تأخیر پرواز‌های بوشهر به تهران تذکرات لازم را داده‌اند تأکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده برای حل این مشکل توجهی نشده و در یک روز چهار پرواز بوشهر به تهران سه پرواز آن لغو می‌شود و این شایسته مردم عزیز استان بوشهر نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تأکید کرد: از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور تقاضا می‌شود نسبت به استان بوشهر توجه ویژه‌ای داشته باشند و شاهد این صحنه‌ها نباشیم چراکه برخی مواقع مردم بیمار برای اعزام به تهران دارند و یا اینکه کار‌های اساسی باید انجام شود و لغو پرواز‌ها سبب سرازیر شدن همه مشکلات می‌شود.

وی تأخیر مستمر پرواز‌های بوشهر به تهران را یادآور شد و گفت: ما مشکلات سازمان هواپیمایی کشوری را می‌دانیم، اما این مشکلات باید برای همه استان‌ها باشد نه فقط درصد بالایی تأخیر و لغو پرواز مختص استان بوشهر باشد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: این گلایه جدی مردم و مسئولان نسبت به سازمان هواپیمایی کشوری است و امیدوارم شاهد این امور نباشیم و مشکلات مردم استان بوشهر این چنین مورد بی‌توجهی مسئولان بالادستی قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.