تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاضر در بازار سرمایه متناسب با نیاز سهامداران است؟

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: سازمان بورس بر اساس نیاز بازار و تقاضای نهاد‌های مالی درخواست‌های تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند.

ایرانشاهی رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان بورس فراهم نمودن ابزار‌ها و نهاد‌های مالی مختلف جهت پوشش نیاز‌های بازار سرمایه است.

او افزود: این سازمان همواره در تعامل با فعالان بازار سرمایه تلاش دارد نیاز‌های اساسی سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه را شناسایی و در تهیه ابزار لازم گام‌های مؤثری بردارد. سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس نیاز بازار و تقاضای نهاد‌های مالی درخواست‌های تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کند و در صورت احراز شرایط به متقاضیان مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری را صادر می‌نماید. لازم به ذکر است هر صندوق سرمایه‌گذاری با توجه به نوع خاص خود منابع را از سرمایه‌گذاران دریافت و در موضوع فعالیت خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

ایرانشاهی بیان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط مدیر صندوق و توانایی‌های بازاریابی آن ممکن است ساختار قابل معامله یا مبتنی بر صدور و ابطال را انتخاب کنند. سرمایه‌گذاران مختلف با توجه به ویژگی شخصی، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری، حقیقی و حقوقی بودن، نیاز خاص خود، میزان ریسک‌پذیری، شرایط خاص بازار سرمایه، پیش‌بینی‌های خود از بازار‌های مالی و ... اقدام به انتخاب نوع خاصی از صندوق سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری می‌کنند. گا‌ها استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت یک مدیر صندوق باعث می‌شود که مدیر صندوق به سمت تأسیس نوع خاصی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سوق پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار