انجام ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی در کردستان

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی به مناطق دورافتاده یا صعب‌العبور برای نجات جان بیماران و مصدومان در کردستان به ثبت رسیده است.

 سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در طول سالجاری ۳۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی دانشگاه برای نجات جان بیماران و مصدومان به ثبت رسیده است

به گفته حسین جعفری، ۱۵ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به مصدومان ترافیکی، ۸ مورد مصدومان غیرترافیکی، ۳ مورد بیمار سکته مغزی، ۲ مورد بیمار قلبی تنفسی، ۷ مورد برای انتقال مادران باردار و چهار مورد برای انتقال سایر موارد به مراکز درمانی تخصصی‌تر بوده است.

هزینه یک میلیارد ریالی هر بار پرواز بالگرد

او تصریح کرد: هر پرواز بالگرد اورژانس با توجه به نوع مأموریت، حداقل یک‌میلیارد ریال هزینه دارد که به صورت کاملاً رایگان برای نجات جان مصدومان یا بیماران انجام می‌گیرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ پَد استاندارد بالگرد در این دانشگاه وجود دارد که ۳ پد آن مربوط به سنندج و شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، قروه، اورامان و بیجار نیز هر کدام یک پَد دارند.

جعفری گفت: پَد سقز هنوز به صورت کامل آماده نیست و در مرحله اجرا و آماده‌سازی قرار دارد و در حال حاضر در سقز از پد پادگان ارتش، در شهر‌های کامیاران، دیواندره و سروآباد از استادیوم فوتبال و در شهر‌های دهگلان و حسین‌آباد از محوطه حیاط بیمارستان و درمانگاه برای نشست و برخاست بالگرد اورژانس استفاده می‌شود.

او در پایان اذعان کرد: پرواز بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی برای نجات جان بیماران و مصدومان در شرایط خاص مانند جابجایی مادران باردار پرخطر، بیماران با شرایط حاد خاص، حوادث در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر و تصادفات انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.