روسیه سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که پیر لوی، سفیر فرانسه را به دلیل رفتار پاریس علیه خبرنگاران روس و ممانعت از آن‌ها برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به این وزارتخانه احضار کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "امروز دوشنبه، پیر لوی سفیر فرانسه در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد و اعتراض شدید مسکو نسبت به اقدامات تبعیض آمیز این کشور علیه خبرنگاران "ریانووستی" و سردبیر روزنامه "روسیه نیوز" در اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو که با وقاحت تمام از حضور در کنفرانس مطبوعاتی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه منع شدند، ابلاغ گردید".

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: "این اقدامات غیردوستانه پاریس نقض آشکار اصل اساسی آزادی مطبوعات و محرومیت خبرنگاران از انجام وظایف خود است".

در ادامه این بیانیه آمده است: "امتناع سازمان‌دهندگان فرانسوی از عذرخواهی برای اقدامات خود از جمله تلاش برای توقیف تلفن‌های خبرنگاران روسی که برای فیلم‌برداری از این حادثه زشت استفاده شده بود، بار دیگر اراده قاطع پاریس برای پایبندی به رژیم آپارتاید علیه رسانه‌های روسیه را نشان می‌دهد".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
فرانسه حرامی اینها را ازادی مینامد ولی حجاب دختران و بررسی و راستی ازمایی هولو کاست مجعول را تحمل نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
سگ زرد برادر شغال
آخرین اخبار