دوبانده شدن جاده یزد –طبس با کمبود بودجه ۲ هزار میلیاردی

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو هزار میلیارد تومان برای دوبانده کردن جاده یزد – طبس نیاز داریم که لازم است معادن منطقه پای کار بیایند.

دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو هفته قبل در مورد این جاده و اینکه این جاده به جاده مرگ بدلیل حوادث زیاد آن معروف شده به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم.

او افزود: یزد تا طبس ۳۲۰ کیلومتر فاصله دارد که ۱۹۵ کیلومتر آن در استان یزد و ۱۷۵ کیلومتر در شهرستان اردکان است که تاکنون ۹۵ کیلومتر آن، ساماندهی شده و فقط ۲۴ کیلومتر در دست بهره برداری است و باقیمانده مسیر انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد. 

او ادامه داد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از این جاده در استان یزد، با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است. 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به تردد زیاد کامیون‌ها در این محور اشاره کرد و اظهار داشت: کامیون‌های معدن چادرملوی اردکان که بزرگترین معدن استان یزد و کشور است از این مسیر تردد دارند که هیچگونه هزینه‌ای برای ساماندهی این جاده و دوبانده کردن آن پرداخت نمی‌کنند و باید مسئولان این معدن پای کار بیایند و مکاتبات زیادی برای فعالیت معادن شده و حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی این مسیر نیاز داریم.

دشتی اردکانی گفت: سهم یک درصد معادن در برنامه هفتم حذف نشده و سعی داریم این یک درصد در برنامه هفتم باقی بماند تا طرح‌هایی مانند این جاده با این هزینه‌ها تکمیل شود. 

گفتنی است فرآیند دوبانده شدن جاده یزد – طبس طولانی شده و هرچند وقت یکبار شاهد تصادفات زیادی در این مسیر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.