مسئولان برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان تلاش کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم مسئولین برای شرایط سخت مردم در این استان تدبیری بیاندیشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار گروهی از دانشجویان پسر و دختر دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای ذخایر فراوانی است و از لحاظ علمی نیز دانشگاه‌های آن وضعیت مناسبی دارند؛ اما متأسفانه همچنان به عنوان استان محروم باقی مانده‌است، وقتی شرایط و مشکلات مردم استان را می‌شنویم، احساس همدردی می‌کنیم و امیدواریم مسئولین برای شرایط سخت مردم سیستان و بلوچستان تدبیری بیاندیشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درادامه ضمن تبریک پیشاپیش هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) گفت: در هفته وحدت یعنی از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، حال و هوای خوبی در سراسر کشور و به خصوص استان زر خیز سیستان و بلوچستان که شیعه و سنی برادر گونه یک عمر در کنار هم به زندگی مشغولند، استشمام می‌شود.

او ادامه داد: امیدواریم شیعه و سنی همچنان مانند گذشته همدل و با صفا در سراسر کشور با یکدیگر زندگی کنند و دشمنان در خشم از این همدلی حسرت بخورند.

آیت الله حسین بوشهری در ادامه به تبیین تعدادی از آیات قرآن کریم که در مقام بیان شأن و جایگاه پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شده است پرداخت و عنوان کرد: خداوند در قرآن پیامبر اکرم (ص) را ناظر و شاهد بر اعمال بندگان عنوان می‌کند که نشان از عظمت جایگاه آن حضرت دارد.

او افزود: در آیه شریفه «إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا» خداوند پیامبر را، هم زمان، بشارت دهنده و انذار کننده معرفی می‌کند؛ زیرا اگر تنها تشویق باشد، انسان دچار غفلت می‌شود و اگر کسی همیشه مورد تنبیه قرار گیرد، دچار یأس و ناامیدی می‌شود؛ بنابراین تبشیر و تنذیر باید هر دو وجود داشته باشد؛ چرا که ذات انسان طالب هر دو است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه علماء را به عنوان وارثان پیامبران در عهده دار شدن مسئولیت سنگین آن‌ها معرفی کرد و گفت: جامعه مدرسین که در روز‌هایی که امام راحل -قدس سره- تنها بود، برای لبیک به ندای ایشان شکل گرفت و در عمر حدود ۶۰ ساله خود بزرگان بسیاری را در جمع خود دیده‌است، از مجموعه‌هایی است که این مسئولیت سنگین را برعهده دارد و اکنون نیز به عنوان دیده‌بان بیدار نظام و انقلاب، در کنار رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- ایستاده‌است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان خطاب به دانشجویان حاضر گفت: شما امید‌های آینده کشور هستید که باید ایران اسلامی را بسازید، برای تک تک شما دعا می‌کنم. مسئولان برای رفع محرومیت از استان سیستان و بلوچستان تلاش کنند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار