رویترز: قطر به دنبال میانجیگری میان تهران و واشنگتن است

منابع آگاه از تلاش دوحه به منظور حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.

تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا با میانجیگری کشور‌های منطقه از جمله قطر و عمان در نهایت به سرانجام رسید و زندانیان دو کشور عازم سرزمین خود شدند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی پیرامون این موضوع نوشت: قطر می‌خواهد از توافق میان واشنگتن و تهران که پس از ماه‌ها دیپلماسی و میانجیگری انجام شد، بهره برده تا زمینه مشترکی را در مورد موضوع مناقشه‌آمیز و حل‌نشدنی میان دو طرف سرسخت پیدا کند: برنامه هسته‌ای ایران!

بنابر این گزارش، گرچه اکنون جنگ اوکراین و ملامت روسیه به دلیل این جنگ تبدیل به محور اصلی هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شده است، اما برنامه هسته‌ای ایران اکنون بر موضوعات خاورمیانه سایه افکنده است. این در حالی است که همزمان با تشدید مناقشه میان دو طرف، تهران در حال نزدیک‌تر شدن به روسیه است. 

بر اساس اعلام ۳ منبع آگاه منطقه‌ای، دوحه به طور مجزا در این باره با طرف‌های آمریکایی و ایرانی گفتگو‌هایی داشته است. قطر گرچه کشوری کوچک است، اما با جاه طلبی‌های دیپلماتیک خود به دنبال گفتگو میان دو طرف و رسیدن تفاهم درباره مسئله هسته‌ای است. 

دوحه می‌گوید در نشست این هفته مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با مقامات ایرانی و آمریکایی دیدار‌هایی جداگانه خواهند داشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار