فرودگاه همدان با ماهی یک‌میلیارد تومان هزینه نگهداری تعطیل است!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه همدان با ۸۵ پرسنل حقوق‌بگیر و ماهانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری تعطیل است. 

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی دیروز در نشستی با حضور شاملو؛ مخترع همدانی در عرصه قطعات هواپیمایی و خلبان هوافضا کاپیتان کریمی گفت: در چند سال اخیر با دغدغه‌مندی در حوزه هوافضا پیگیری‌های زیادی داشتیم، ولی دست رد مدیران استانی بر سینه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مانع پیشبرد اهداف است.

او با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌ها چند سال پیش پیشنهاد آموزش پرواز هوایی و خلبانی را در همدان داشت، گفت: همه مواردی که مطرح می‌شود به دلیل تعطیل بودن فرودگاه همدان است در حالی که قابلیت اجرای انواع پروژه‌ها را دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه همدان با ۸۵ نفر پرسنل حقوق‌بگیر و ماهانه یک میلیارد تومان هزینه نگهداری، متاسفانه تعطیل است گفت: در موسم حج ۱۰ پرواز رفت و برگشت برای زائران همدان و کردستان از این فرودگاه انجام گرفت، اما در اربعین با وجودی که پیگیر تداوم پرواز به عتبات عالیات بودیم به دلیل عدم صرفه اقتصادی از طرف شرکت هواپیمایی اجرایی نشد. 

فلاحی گفت: برای شروع اجرای پروژه بازیافت هواپیما که به اهتمام سردار طلایی‌نیک پیگیری می‌شد، زمینی در فرودگاه همدان از طرف استانداری سند زده شده و فنس‌کشی اطراف آن در حال انجام است و انشاءالله راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با آقای محمدی‌بخش در خصوص تداوم فعالیت‌های فرودگاه همدان مذاکرات داشتیم و در صورت اجرای پروژه تعمیر هواپیما به وسیله شرکت «داناداد» ایشان عهده‌دار تامین آشیانه مورد نیاز برای هواپیما هستند.

فلاحی با تاکید بر اینکه هدف ما خدمت‌رسانی و توسعه رفاه عمومی جامعه است، گفت: مهارت افزایی جوانان تحصیلکرده، فعالسازی فرودگاه، اشتغالزایی و صرفه اقتصادی داشتن پروژه نیز از دیگر اهداف جانبی است.

او با اشاره به اینکه با همه پیگیری‌ها و جلسات متاسفانه به علت عدم همکاری مقامات و مدیران اجرایی استان کار پیش نمی‌رود، گفت: ما در جهت پیشبرد اهداف نظام، توسعه اقتصادی، کاهش تورم و افزایش تولید از ابتدا پای کار بوده و هستیم و برای هر کمکی آمادگی داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما پیش‌تر خط سریع‌السیر تهران_همدان را پیگیری کردیم، گفت: در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این طرح مورد پذیرش قرار گرفت، ولی در نشست بعدی با معاون ریاست جمهوری به دلیل تقاضای خارج از فاینانس اداری به نتیجه نرسید. 

فلاحی به بسته‌های سرمایه‌گذاری خصوصی با احصاء اداره صمت اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد نشست مشترکی با بخش خصوصی برقرار شود تا متخصصان همدانی این عرصه که با تمام ناملایمات پای کار هستند بتوانند نتیجه مثبتی از پیگیری‌های خود در این زمینه دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.