افزایش صادرات به افغانستان در صورت رفع تعهدات ارزی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در صورتی که تعهدات ارزی رفع شود، صادرات به افغانستان افزایش پیدا می‌کند.

آریافر سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تأمین تعهدات ارزی در حوزه تجارت خارجی با کشور افغانستان مهمترین مشکل صادرات استان است که اگر موضوع تأمین تعهدات ارزی حذف شود صادرات ما به افغانستان رشد چندین برابری خواهد داشت.

او با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اشتغال خراسان جنوبی را مجموع اقدامات مختلف این اداره‌کل به خود اختصاص داده است، افزود: ۴۰ درصد اقتصاد کشور در وزارت صمت در گردش است و سازمان صمت در استان‌ها هم به همین نسبت انجام وظیفه می‌کنند.

آریافر با ذکر این نکته که سند توسعه خراسان جنوبی بر پایه پیشران‌های اقتصادی آن تدوین شده است گفت: سرمایه‌گذاری در معادن استان مهمترین پیشران اقتصادی است و تحول در بخش معدن به عنوان پیشران اقتصادی استان نیازمند کار تیمی، همراهی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تأکید بر زنجیره ارزش افزوده معادن خراسان جنوبی به عنوان حلقه مفقوده این بخش، تصریح کرد: فعالیت در معدن باید به گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد واحد فرآوری شود چراکه اشتغال، ارزش افزوده و در نهایت توسعه را برای استان رقم خواهد زد.

او با اشاره به فعال‌سازی معادن و فرآوری مواد معدنی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این خصوص باید شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در این بخش ورود پیدا کنند که البته سرمایه‌گذاران خوبی تاکنون اعلام آمادگی کردند.

آریافر تصریح کرد: با توجه به در دست اجرا بودن و افتتاح طرح‌های کلان سرمایه‌گذاری در بخش معادن از جمله در بخش فولاد سازی و طلا در زمینه اشتغالزایی در این بخش مشکل وجود ندارد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: امسال تعهد ۲ هزار اشتغال را در این اداره‌کل داریم که این تعهد به صورت کامل در هفت ماه امسال محقق خواهد شد و تا پایان سال هم تحقق ۱۵۰ درصدی اشتغال را هم خواهیم داشت.

او اظهار کرد: ستاد تسهیل استان هم به صورت مستمر برگزار و مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه فعال استان به خوبی بررسی و حل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.