کمبود ۳۰۴ نیروی آموزشی در مدارس تربت حیدریه

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در سطح شهرستان با کمبود ۳۰۴ نیروی آموزشی در مدارس مواجهه هستیم.

حجت صالحی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دو چالش مهم آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، البته به ناچار و با دو شیفت کردن مدارس، مشکل فضای آموزشی تقریبا حل شده، اما در بحث نیروی انسانی که یک مشکل کشوری و استانی هم هست، ما هم نیز مشکل داریم.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر و در مقطع ابتدایی ۱۸۴ نیرو و در مقطع متوسطه با ۶۹ رشته آموزشی حدود ۱۲۰ نیرو کمبود داریم.

وی تصریح کرد: حمایت از مدارس عادی دولتی مهمترین راهبرد و تکلیف امسال آموزش و پرورش است و رهبری انقلاب هم نیز در دیدار اردیبهشت ماه این مهم را تکلیف کردند که به سمتی حرکت کنیم تا کسی که از نظر امکانات ضعیف‌تر است احساس نکند در نظام تعلیم و تربیت خدمات پایین تری دریافت می‌کند.

صالحی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این موضوع آن است که مدارس خاص را حذف کنیم و تنها مدرسه‌ای که باید در کنار مدارس دولتی داشته باشیم فقط مدارس تیزهوشان و استعداد‌های درخشان است و بقیه مدارس واقعا توجیهی ندارند.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه تأکید کرد: در شرایط فعلی دستور کار براین است تا از مدارس دولتی حمایت شود، لذا سعی کردیم معلمانی که کیفیت، تجربه و توانمندی بیشتری دارند ۱۲ ساعت بیشتر حق تدریس در مدارس خاص را ندارند و ۱۲ ساعت دیگر را باید در مدارس دولتی حتما تدریس کنند.

وی گفت: سرانه‌های اختصاصی به مدارس دولتی و عادی تخصیص داده خواهد شد و در حوزه سخت افزاری و پشتیبانی نیز به همین گونه عمل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار