امضای تفاهم نامه سه جانبه ساماندهی معتادان متجاهر در کرمانشاه

تفاهم نامه سه جانبه ساماندهی معتادان متجاهر در کرمانشاه میان اداره کل امور اجتماعی استانداری، اداره کل بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به امضا رسید.

بر اساس تفاهم نامه تا شش ماه دیگر وضعیت معتادان متجاهر در کرمانشاه ساماندهی شده و ضمن جمع آوری، نگهداری و درمان، اقداماتی در خصوص مهارت آموزی و اشتغالزایی این افراد صورت می‌گیرد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز (۴ مهر) در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: در همین راستا استاندار کرمانشاه از زمان شروع فعالیت خود مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اولویت کار خود قرار داده و ما هم پیگیریم با اجرای طرح‌هایی این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

شعبانی معتادان متجاهر را یکی از آسیب‌های اولویت دار استان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در زمینه این آسیب وضعیت مناسبی نداریم و در همین راستا رسیدگی به این معضل در اولویت کار قرار گرفته است.

شعبانی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تعداد معتادان متجاهر استان حدود ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر برآورد شده و این در حالیست که ظرفیت نگهداری ما در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ نفر است.

معاون استانداری کرمانشاه اولین نیاز استان برای رفع این معضل را تامین اعتبارات عنوان و تصریح کرد: در همین راستا با پیگیری‌های استاندار، هشت میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت کشور در گام اول برای استان تامین شده است.

وی افزود: این اعتبار در قالب تفاهم نامه سه جانبه‌ای که امروز با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به امضا می‌رسد، هزینه خواهد شد.

شعبانی گفت: در این تفاهم نامه طرح ساماندهی معتادان متجاهر با همکاری سه دستگاه پیگیری می‌شود.

وی افزود: در این طرح به دنبال اقدامات مقطعی و فصلی نیستیم و در تلاشیم به طور ریشه‌ای معضل معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم.

شعبانی گفت: این ساماندهی شامل جمع آوری، نگهداری، درمان، بازیابی و بازتوانی و تلاش برای برگرداندن این افراد به چرخه زندگی و جامعه است.

وی افزود: مدت اجرای این تفاهم نامه شش ماه است و تا پایان سال باید ظرفیت نگهداری سه هزار معتاد متجاهر در استان ایجاد شده و برنامه ساماندهی آن‌ها پیگیری شود.

شعبانی با بیان اینکه هیچگاه معضل معتادان متجاهر به صفر نمی‌رسد خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا هیچ معضل اجتماعی صفر نمی‌شود، اما تلاش می‌شود این معضلات در وضعیت قابل کنترل باقی بماند.

وی افزود: بنابراین ما هم باید در کنار صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر فعلی تلاش کنیم از تولید معتادان متجاهر جدید هم جلوگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر ریل گذاری ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی برخورد فرآیندی با این آسیب هاست، یعنی به جای اقدامات مقطعی و فصلی، اقدامات اساسی با تدوین نقشه راه صورت گیرد.

شعبانی با بیان اینکه کرمانشاه قطبیت و مدیریت غرب کشور را داراست گفت: همین امر موجب شده سر ریز آسیب‌های اجتماعی سایر استان‌های همجوار سمت کرمانشاه بیاید.

 وی افزود: شهر کرمانشاه تنها کلانشهر غرب کشور است و برای همین بسیاری افراد درگیر آسیب‌های اجتماعی به این شهر می‌آیند و همین امر می‌طلبد مسئولین کشوری نگاه ویژه تری در حوزه آسیب‌های اجتماعی به کرمانشاه داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.