غربالگری اختلالات عضلانی شهروندان در تبریز

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی آذربایجان شرقی از غربالگری اختلالات عضلانی شهروندان تبریزی خبر داد.

 دکتر قوام لاله ارائه خدمات غربالگری اختلالات عضلانی و آموزش کمک‌های اولیه و مشاوره‌های تغذیه و روانشناسی و به خصوص آموزش احیای قلبی و ریوی را از برنامه‌های مهم هیات پزشکی و ورزشی استان آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و نحوه زندگی نادرست خانوارها، غربالگری و آموزش‌های مشاوره‌ای و تغذیه‌ای را پراهمیت خواند و افزود: برنامه‌های فوق از روز پنجشنبه و در محل پارک ائل گلی تبریز شروع شده که امیدواریم با استقبال همشهریان مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه هیات پزشکی و ورزشی آذربایجان شرقی برای سلامت شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد اظهار کرد: این هیات با به کارگیری پزشکان، کارشناسان و روانشناسان مجرب تمام تلاش خود را برای بهبود سطح سلامت شهروندان به کار خواهد بست.

رئیس هیئت پزشکی و ورزشی آذربایجان شرقی ادامه داد: در همین زمینه اقدامات موثری در خصوص ارتقای سلامت شهروندان انجام شده است که لازم است از مساعدت‌های بی وقفه فدراسیون پزشکی و ورزشی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی تشکر نمایم.

 قوام لاله گفت: بیماری‌های قابل پیشگیری از جمله دیابت، فشار خون و همچنین مشکلات عضلانی و اسکلتی از جمله مواردی است که برای سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و به همین خاطر در اولویت کاری خدمات هیات پزشکی و ورزشی قرار دارد.

وی یادآور شد: این هیات غربالگری دیابت و فشارخون را به طور گسترده در نقاط هدف از جمله دستگاه‌های دولتی و محلات پرتراکم و کم برخوردار آذربایجان شرقی و تبریز با استقرار تیم‌های پزشکی و درمانی و استفاده از اتوبوس سیار کلینیکی اجرا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.