تخصیص زمین برای حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در کردستان

استاندار کردستان گفت: تا دو هفته آینده برای ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد تخصیص زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد.

زارعی کوشا امروز در دوازدهمین جلسه شورای تامین مسکن استان در بخش اولیه سخنان خود با اشاره به برگزاری باشکوه بزرگترین جشن خیابانی میهمانی امت احمد، به مناسبت هفته وحدت و خجسته میلاد سراسر نور و رحمت خاتم انبیاء، حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور گسترده آحاد مردم در سنندج و مریوان طی روز‌های اخیر اظهار کرد: همراهی و حضور پرشور مردم در برگزاری این مراسم‌ها، نشانگر تجلی وحدت، امنیت و آرامش در کردستان است.

زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان مهد اتحاد و همدلی در کشور است، افزود: مردم این استان در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در همه عرصه‌ها با حضور حماسی خود در صحنه، به الگویی عینی در کشور تبدیل شده‌اند.

وی در  ادامه این جلسه با پیگیری آخرین وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی بر تسریع در اجرای پروژه‌های مسکن تاکید کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن و تعامل گسترده مجموعه دولت، نهاد‌های عمومی، دستگاه‌های اجرایی و همراهی آن‌ها با متولیان ساخت مسکن در استان، اظهار کرد: آماده سازی پروژه‌های مسکن با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار کردستان بر تخصیص زمین برای ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کردستان تا دو هفته آینده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده تورم در استان به تورم در بخش مسکن مرتبط است، اذعان کرد: اگر نظارت‌ها و برخورد‌های جدی در این حوزه انجام نشود، شاخص تورم در این حوزه کاهش نمی‌یابد.

استاندار کردستان، رویکرد بانک‌ها را چالش جدی پیش‌روی طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: دبیر کمیسیون بانک‌های کردستان تحقق تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی خودمالکی ساخت مسکن را پیگیری کند

زارعی کوشا گفت: در بخش مسکن خبرنگاران، افرادی که تایید شده نهایی هستند و شرایط دریافت مسکن ملی را دارند طبق مصوبه باید ساماندهی شوند.

ارجاع ۶۰۰ پرونده تخلف ساخت‌وساز در سنندج به کمیسیون ماده ۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این جلسه، با تاکید بر ضرورت تسریع در ساخت‌و سازها نهضت ملی در استان، اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن در استان روند قانونی خود را دارد، سال گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ پرونده در این حوزه در سطح استان تشکیل شده است.

کیومرث حبیبی با اعلام اینکه مبارزه بر احتکار زمین قانون شورای عالی مسکن است، گفت: بر اساس قانون اراضی که کاربری مسکن دارند، اما رها شده‌اند، اگر در طول ۶ ماه تعیین تکلیف نشود می‌توان تغییر کاربری داده شوند.

وی افزود: کمیسیون ماده ۵ به تمام‌معنا کمک‌کار شهرداری‌ها بوده و این را وظیفه خود می‌داند.

به گفته حبیبی، در یک سال اخیر در شهر سنندج ۶۰۰ پرونده تخلف به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شده و حدود ۷۰ درصد رأی مثبت گرفته و مابقی در حال بررسی مجدد است.

معاون استاندار کردستان با تاکید بر تعیین تکلیف اراضی ۲۰۷ هکتاری جنوب شهر سنندج عنوان کرد: با این اقدام می‌توان مشکل زمین مسکن ملی را در مرکز استان برطرف کرد.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف این اراضی زمینه‌ساز بسته شدن پرونده مسکن ملی در سنندج خواهد بود.

جهانگیر الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این جلسه در زمینه تامین زمین مسکن ملی از استان های کشور عقب هستیم، گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به مساحت ۲۴۱ هکتار آماده واگذاری است که در صورت تحقق ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر را خواهد داشت.

وی افزود: در بحث بافت فرسوده در رده سیزدهم کشور قرار داریم که از شهرداران انتظار می‌رود در این حوزه دستورات لازم برای ساماندهی این حوزه صادر کنند.

الیاسی تاکید کرد: اکثر تاییدشدگان ثبت‌نامی مسکن ملی در حاشیه شهر و فاقد مسکن ملی هستند در سنندج یک قطعه ۲۰۰ هکتاری و همچنین قطعه۴۱ هکتاری بتاجا در حال آماده‌سازی است که در صورت تحقق مشکل تعداد زیادی از متقاضیان طرح مسکن ملی در مرکز استان برطرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: مشکل زمین 4هزار متقاضی مسکن ملی در بانه نیز برطرف شده و در سقز با اختصاص ۵۰ هکتاری زمین ارتش در حال حل شدن است که با این شرایط، پرونده این۲ شهرستان بسته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.