در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

اگر مسلمانان جهان وحدت داشته باشند آیا دشمن جرات توهین به مقدسات را دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب درباره اهمیت وحدت مسلمانان در جهان نکاتی را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: هر سال ما گردهمایی عظیمی در تهران داریم که امسال نیز برگزار شد. در کنار علما و فرهیختگان این توفیق را داشتیم که علاوه بر افزایش کمی و کیفی سطح گسترده‌ای از مفاهیم معاصر را بیان کنیم و تقریبا همه مهمانان از ضرورت وحدت در امت اسلام صحبت کردند.

دستیابی به صلح پایدار مساله‌ای است که ما به دنبال آن هستیم

محمد آقا محمد رئیس ستاد سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی بیان کرد: در بخش خارجی بیش از ۱۱۰ مهمان داشتیم از ۴۳ کشور اسلامی. در کشور عزیز خود نیز از ۲۲ استان کشور نیز بیش از ۱۳۰ مهمان داشتیم. درحال حاضر هم مرقد مطهر حضرت امام (ره) هستیم.

مولوی محمد اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب نیز در گفت‌وگوی دیگر تلفنی بیان کرد: رسانه‌های بیگانه از این وحدت عصبانی می‌شوند، زیرا اسلام ستیز هستند و می‌ترسند که اگر روزی این شیر خفته مسلمانان بیدار شود تمام منافعشان برهم می‌خورد  و این ضرب المثل که تفرقه بیانداز و حکومت کن مصداق بارز این افراد است.

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به شعار مجمع امسال بیان کرد: دشمنان اسلام تلاش بسیاری کردند که بعد از جنگ جهانی دوم کشور‌های متحد را چندپاره کنند و در منطقه خود شاهد هستیم که همچنان این نزاع‌ها وجود دارد. این جنگ‌ها توسط استکبار برنامه ریزی شده بود، زیرا به دنبال ایجاد فضا برای رخنه خود بودند.  

وی ادامه داد: دشمنان اسلام در پی غارت ثروت‌های مسلمانان بودند و از همین رو این جنگ‌ها را ایجاد کردند نظیرش نیز در سوریه، یمن و... اتفاق افتاد که همه نشان می‌دهد جهان اسلام نیاز به یک همکاری میدانی دارد. دستیابی به صلح پایدار مساله‌ای است که ما به دنبال آن هستیم و ایجاد روابط خوب مانند عربستان باعث جلوه نور در قلب‌های مسلمانان شده است.  

برخی از دوستان نادان در پی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند

 دبیر کل مجمع تقریب مذاهب خاطر نشان کرد: ما با رسیدگی به محرومان و احترام به اقوام مختلف می‌توانیم در کنار هم به نحو مسالمت آمیز زندگی کنیم و این امنیت ملی کشورهاست. اگر نتوانیم این همکاری را استحکام بخشیم حتما دشمنان ما رخنه خواهند کرد. اگر تحمل حرف مخالف نداشته باشیم ممکن است که ما بازهم این امنیت منطقه‌ای را از دست بدهیم. دو مفهوم امنیت و وحدت چنان بهم گره خورده است که می‌طلبد هرساله نخبگان جهان اسلام را جمع کنیم تا موانع این امر را از میان برداریم.

مولوی محمد اسحاق مدنی رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب نیز د در ادامه بیان کرد: برخی از دوستان نادان در پی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند، زیرا در مسائلی اختلاف داریم در صورتی که این مسائل جزء اصول دین محسوب نمی‌شود. اصول دین و اسلام در خطر است و بسیاری بر علیه اسلام اقدام می‌کنند و شمشیر خود را از رو بستند. در حالی که می‌دانند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان در این جهان وجود دارند، اما کتاب مقدس اسلام را آتش می‌زنند و کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را می‌کشند و آن دوست نادان این مسائل را دستاویز از بین بردن وحدت قرار می‌دهد.

شیعیان و سنیان باید از هم مطالعه جدی داشته باشند

وی ادامه داد: در صورتی که اگر دشمنان بدانند تمام این مسلمانان وحدت دارند و با همه ظرفیت‌های خود در برابر ما می‌ایستند آیا جرات این اقدام را دارند؟ هرگز جرات نمی‌کنند، زیرا می‌دانند که در این صورت تاوان سنگینی را پرداخت خواهند کرد. دشمنانان دانا نیز از همین اختلافات جزئی استفاده می‌کنند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب درباره راه حل ایجاد وحدت نیز بیان کرد: در ابتدا شیعیان و سنیان باید از هم مطالعه جدی داشته باشند؛ برای مثال می‌گویند که قرآن شیعه تحریف شده است در حالی که از اساس دروغ است. همچنان در بین شیعیان شایعه می‌کنند که سنیان با اهل بیت رسول خدا (س) دشمنی دارند. درحالی که سنیان در پایان نماز، صلوات بر آل محمد (س) می‌فرستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
مهمترین اصل بین مسلمانان اتحاد است اتحاد
آخرین اخبار