احیای شورای گردشگری باعث رفع مشکلات این حوزه می شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با احیای شورای گردشگری به دنبال تسهیل و رفع مشکلات گردشگری هستیم تا رونق این صنعت در استان شتاب بگیرد.

محمدهادی طهرانی مقدم در نشست هم‌اندیشی با فعالین گردشگری زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان محروم نیست بلکه محرومیت به آن عارض شده است اظهار کرد: آنچه امروز اولویت دارد مقابله با استان هراسی و پاک کردن واژه محرومیت از پیشانی این استان است زیرا سیاه نمایی مانع توسعه و رونق کسب و کار است؛ از اینرو فعالان گردشگری نقش بسزایی در این بخش برای معرفی چهره واقعی استان دارند.

وی ادامه داد: معرفی صحیح وضعیت اجتماعی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری با طرح و برنامه مناسب باید اجرایی شود و اگر غفلتی در گذشته بوده باید در صدد جبران آن باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در واقع پیشانی صنعت گردشگری هستند، گفت: این دفاتر نخستین مواجه را با صنعت گردشگری دارند به گونه‌ای که موفقیت یا عدم موفقیت این واسطه‌ها بر رشد و بالندگی و یا شکست برنامه‌های مقاصد گردشگری و همچنین عرضه کنندگان خدمات تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت.

وی به روش‌های ابداعی و جدید با پرهیز از ادامه مدل‌های قدیمی و ناموفق به استفاده از ظرفیت‌های فناوری نوین در این صنعت اشاره کرد و افزود: لازمه پیشرفت گردشگری، اتحاد و همدلی و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی و فعالین بخش گردشگری است که به همین دلیل شورای گردشگری که در این سال‌ها برگزار نشده احیا و در آن شورا به دنبال طرح، تسهیل و رفع مشکلات فعالیت گردشگری خواهیم بود.

طهرانی مقدم ادانه داد: برای رفع مشکلات فعالان گردشگری اولین کمیته تسهیلات را برای پیگیری درخواست‌های متقاضیان تشکیل داده‌ایم.

وی به ضرورت توانمندسازی تاسیسات گردشگری و بارگذاری مدارک در سامانه جانا اشاره و تاکید کرد: در راستای حمایت از راهنمایان گردشگری باید در برگزاری تورها از راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری استفاده شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار