واگذاری هزار و ۱۶۰ واحد زمین مسکونی در روستا‌ها

هزار و ۱۶۰ واحد زمین مسکونی در روستا‌ها از سوی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.

محمد تقی گنجعلی فرماندار سامان گفت: ۳۲ هکتار زمین در قالب شش سایت پنج، ۶، ۱۲ و ۱۵ هکتاری برای سرریز جمعیت به محدوده روستا‌های این شهرستان پیوست (الحاق) شد.

وی افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرستان سامان و فرا گرفتن طرح‌های روستایی و خانه‌های مردم با باغ‌ها، الحاق زمین با هدف ایجاد سایت‌های جدید مسکونی در خارج از بافت روستایی از جمله ضرورت‌های توسعه این شهرستان به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


گنجعلی اظهار کرد: براساس بازدید‌های انجام شده از سوی ادارات امور اراضی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، زمین‌های مورد نظر برای الحاق به محدوده روستایی شهرستان سامان قابلیت کشاورزی ندارند، اما می‌توانند به زمین‌های روستایی پیوست شوند.

فرماندار سامان گفت: تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۳ از این تعداد سایت پیش‌بینی شده بین دو تا سه سایت راه‌اندازی و به این صورت شهرک‌های جدید در بخش زاینده‌رود و روستای شوراب صغیر در بخش مرکزی به حوزه مسکن اضافه شود.

وی در خصوص مسکن روستایی افزود: هزار و ۱۶۰ واحد زمین مسکونی در روستا‌ها از سوی بنیاد مسکن واگذار شده است و همچنین برای احداث این واحد‌ها نیز بیش از ۲۰۰ فقره اعتبار یک و دومیلیارد ریالی تامین شده است.

گنجعلی اضافه کرد: همچنین در زمان حاضر ۱۰.۵ هکتار زمین در قالب دو قطعه ۸.۷ و ۱.۸ هکتار در شهر سامان برای احداث مسکن ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: از دوهزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام اولیه انجام شده برای مسکن ملی ۶۵۰ نفر به عنوان واجد شرایط شناسایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.