معاون وزیر نیرو:

طرح جهاد آبرسانی در ۱۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور در حال اجرا است

خان احمدی گفت: با هدف افزایش پایداری آب شرب در روستاها، اکنون طرح جهاد آبرسانی در ۱۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور در حال اجرا است.

مهدی خان احمدی معاون وزیر نیرو در بازدید از طرح‌های جهاد آبرسانی استان بوشهر اظهار کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت‌ قانونی بند سه جدول ۱۷ قانون بودجه عمرانی کشور در سال ۱۴۰۰ با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ۱۰ هزار روستا با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان عملیاتی شد.

وی بیان کرد: اکنون با اهتمام ویژه وزیر نیرو، شمار روستاهای طرح به ۱۶ هزار افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر نیرو در جهاد آبرسانی تصریح کرد: عمده فعالیت‌های صورت گرفته در جهاد آبرسانی شامل اصلاح، نوسازی، بازسازی، ارتقا و توسعه تاسیسات آبرسانی و در نتیجه پایداری آبرسانی در مناطق مواجهه با تنش یا کمبود آب و آبرسانی به مناطق فاقد آب بوده است.

خان احمدی همچنین با قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر و همچنین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: تعداد روستاهای استان بوشهر ۶۴۱ روستا بوده که در فاز نخست در سه شهرستان تنگستان دشتستان و دشتی برای ۳۹ روستا که جزو روستاهای هدف در طرح ملی بوده و در قرارداد دوم مابقی روستاهای مواجه با تنش یا کمبود آب به تعداد ۱۱۲ روستا در دستور کار طرح جهاد آبرسانی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این طرح در ۳۹ روستای استان بوشهر نیز با استفاده از ظرفیت خیرین درحال اجرا است.

معاون وزیر نیرو در جهاد آبرسانی ادامه داد: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در پروژه‌های جهاد آبرسانی استان بوشهر و تلاش‌های انجام گرفته، هنوز تا نقطه مطلوب و پایداری آبرسانی در کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فاصله وجود دارد و برای جبران به شکلی مضاعف تلاش شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده ضروری است مدیریت توزیع و مصرف آب در راستای برخورداری عادلانه آب به شکلی جدی‌تر پیگیری شود.

خان احمدی ادامه داد: با توجه به اقدام‌های گسترده‌ای که در سطح استان در حال است تعداد ۱۲۰ روستای مواجهه با تنش یا کمبود آب باقی می‌ماند که عملیات اجرایی این روستاها در فاز تکمیلی طرح جهاد آبرسانی محقق می ‎شود.

معاون وزیر نیرو در جهاد آبرسانی افزود: با توجه ایجاد تاسیسات آبرسانی مانند ایستگاه پمپاژ، مخزن ، چاه‌ به عنوان سرمایه های فیزیکی صنعت آب ضروری است مدیریت دارایی فیزیکی در تاسیسات آبرسانی روستایی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

خان احمدی اظهار کرد: در طرح های جهاد آبرسانی علاوه بر تاکید بر تسریع در اجرای پروژه ها، رعایت استانداردهای فنی و مهندسی به عنوان خط قرمز و همچنین مهندسی ارزش در اجرای پروژه‌ها به ویژه مسیرهای اجرای پروژه با تکیه بر کوتاه‌ترین و اقتصادی ترین مسیر مد نظر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.