آماده سازی ۱۰۰ واحد مسکونی برای جابجایی اهالی کوی منبع آب اهواز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی از طرح ساخت مسکن برای جابجایی اهالی کوی منبع آب اهواز تا ۳ ماه آینده آماده می‌شوند.

محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر‌ها گفت: براساس آنچه در سند ملی بازآفرینی شهری آمده است، محله‌هایی مانند کوی منبع آب اهواز که روی لایه‌های رانشی قرار دارند و هر از گاهی دچار ریزش و پرتاب سنگ‌های بزرگ می‌شوند و زیست انسانی در آن‌ها امکانپذیر نیست و خطرساز است، برنامه جابه جایی برای آن‌ها تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: باتوجه به تجارب قبلی، یکی از روش‌های مناسب و منحصر به فرد به کار گرفته شده برای منبع آب اهواز، اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن و جابه جایی ساکنان این منطقه است.

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه منابع مالی برای ساخت واحد‌های مسکونی از طریق مشارکت با بخش خصوصی تامین شده است، ادامه داد: درحال حاضر عملیات ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مجموع ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آیینی  با بیان اینکه آنچه سهم دولت بوده است، در مجموع حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: به منظور تسریع در سرعت اجرای این طرح، مقرر شد ۱۰۰ واحد آن تا ۳ ماه آینده آماده شوند.

وی بیان کرد: با همکاری و همراهی مجموعه استانداری خوزستان و به ویژه معاونت امور عمرانی، دستگاه‌های خدمات رسان پای کار هستند و تجهیز کارگاه‌ها برای راه اندازی شبکه برق، تیر‌های چراغ برق، شبکه آب، شبکه فاضلاب و سایر زیرساخت‌ها انجام شده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران درخصوص وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها و معابر در نقاط مختلف استان گفت: خوزستان جزو اولویت‌های کار است و قیر رایگان براساس قانون بودجه برای کمک به شهرداری‌ها از ۲ منبع تامین می‌شود که یکی از این منابع وزارت کشور و سازمان شهرداری است که در قانون درصد قابل توجهی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است و شهر‌های بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند آن را توزیع کنند.

آیینی افزود: در بخش بافت فرسوده و مناطق هدف بازآفرینی، سهمیه قیر البته به میزان محدود در نظر گرفته شده است و در طول ۲ سال اخیر بیشترین سهمیه قیر برای استان خوزستان بود است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.