ماندگاری جمعیت روستا با تأمین امکانات کافی

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: امکانات اولیه زندگی را در روستا‌ها فراهم کنید تا ماندگاری جمعیت اتفاق بیافتد.

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بررسی مشکلات روستای دولاب خضرآباد گفت: تا زمینه زیست مطلوب در روستا‌ها آماده نشود، ماندگاری جمعیت را نخواهیم داشت. 

او افزود: اگر شغل، مکان زندگی مناسب و امکانات حداقلی برای زندگی در روستا فراهم نشود، تمام تلاش‌ها شاید بی فایده باشد. عمدتا توقع داریم که روستائیان در مناطق خود ماندگار شوند در صورتی که برای زندگی و تولید اصلا شرایط و زیرساخت مناسب وجود ندارد.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ با تاکید بر اینکه باید امکانات اولیه زندگی را برای روستاییان فراهم کرد، اظهار داشت: مصوباتی که امروز در جلسه تصویب می‌شود، باید اجرایی شود و هر دستگاهی موظف به انجام آن تا پایان کار است.

او با بیان اینکه تحقق مصوبات مشمول مرور زمان نشود، افزود: همه مسئولان روستا، بخش و شهرستان و استان باید در جهت اجرایی شدن مصوبات اقدامات لازم را پیگیری کنند.

رفع مشکل آب روستای دولاب و حفر چاه آب تا یک ماه آینده توسط آبفا، رفع مشکل گاز، ایزوگام و محوطه سازی مدرسه روستا توسط آموزش و پرورش شهرستان اشکذر، اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان جهت احیای قنوات روستا توسط جهادکشاورزی، تقویب سیل بند روستا با ارائه طرح مربوطه توسط آب منطقه‌ای طی مدت یک ماه و انجام آن توسط منابع طبیعی و انجام لایروبی رودخانه‌های منطقه توسط آب منطقه‌ای طی مدت یک ماه از جمله مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار