اخراج مهاجران افغانستانی از برخی مناطق اسلام‌آباد پاکستان

پلیس پاکستان به مالکان آپارتمان‌ها، رستوران ها و هتل‌ها در برخی مناطق اسلام‌آباد دستور داده است که شهروندان افغانستانی را بیرون کنند.

شورای مهاجرین افغانستانی در اسلام‌آباد می‌گوید پس از اعلام ضرب‌الاجل یک ماهه از سوی حکومت پاکستان برای خروج مهاجرین افغانستانی از این کشور، مالکان خانه‌ها به گونه‌ نوشتاری به مهاجرین افغانستانی ساکن در دو منطقه مختلف اسلام‌آباد خبر داده‌اند که آن‌ها باید هرچه‌ زودتر از این خانه‌ها بیرون شوند.

میر احمد رؤفی، رئیس شورای مهاجرین افغانستانی در اسلام‌آباد در این مورد می‌گوید: "در «جناح گاردن» و «بی‌۱۷» اطلاعیه‌های رسمی برای خالی کردن خانه‌ها و دکان‌ها از سوی مهاجرین افغانستانی منتشر شده و به آن‌ها مهلت داده شده که باید خانه‌هایشان را خالی کنند، در صورت سرپیچی گفته شده که مجازات قانونی خواهند شد."

در نامه، بدون ذکر مهاجران غیرقانونی آمده که دولت پاکستان به زودی عملیات بیرون کردن خانواده های افغانستانی را آغاز می کند.

حکومت پاکستان به گونه‌ رسمی در این مورد چیزی نگفته است.

شماری از پناهجویان افغانستان در پاکستان می‌گویند با آن‌که اسناد رسمی دارند، اما مالکان رستورانت‌ها و هتل‌ها به آنان ۲۰ روز فرصت داده اند این محل‌ها را ترک کنند.

اسلام آباد، اول ماه نوامبر را ضرب الاجل برای اخراج نزدیک به دو میلیون افغانستانی مهاجر در پاکستان ، تعیین کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار