برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن سیب در مهاباد آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: فصل برداشت سیب در این شهرستان آغاز شده و طبق برآورد‌های اولیه امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن سیب در این شهرستان برداشت می‌شود.

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار آن بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال به طور میانگین، ۱۹ تن در هر هکتار سیب برداشت شود.

وی اضافه کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل به خارج از کشور را دارد.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: این شهرستان از لحاظ سطح باغ‌های استان در جایگاه سوم در آذربایجان‌غربی و بعد از شهرستان‌های ارومیه و سلماس قرار دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هکتار باغ جدید در این شهرستان جایگزین باغ‌های پیر و فرسوده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان افزود: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

حق‌گوی گفت: ۲۰ درصد محصولات باغی این شهرستان به صورت تازه‌خوری به مصرف رسیده و ۸۰ درصد آن نیز به شهرستان و استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

وی اضافه کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.