گفتگوی وزرای خارجه ایران و طالبان درباره زلزله شرق افغانستان

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با سرپرست وزارت خارجه طالبان با ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان، مراتب همدردی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با زلزله روز گذشته در هرات اعلام داشت. 

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین زلزله اعلام داشت تیم‌های نجات، امداد و کمک‌های ضروری جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شده و به مناطق زلزله زده رفته اند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن تشکر از وزیرخارجه ایران از همدردی و همراهی مردم ایران با مردم افغانستان و ارسال تیم های امدادی و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

در ادامه روسای دستگاه دیپلماسی ایران و افغانستان با توجه به تحولات روز گذشته در غزه و مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغال سرزمین خود و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیستها رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی تاکید نمود.

سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز ضمن تایید نظرات امیرعبداللهیان اظهار داشت وزارت خارجه افغانستان تحولات غزه را از نزدیک دنبال کرده و در این ارتباط یک اعلامیه پرمحتوی و محکم در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اشغالگران صهیونیست صادر نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
حق آبه هیرمندو نمی دن براچی کمک کنیم