قراردادهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز ۲۰ هزار واحد فراتر رفت

استاندار سیستان و بلوچستان از انعقاد قرارداد ۲۰ هزار و ۴۱۸ واحد مسکونی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

 محمد کرمی  در هشتمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان  گفت: تاکنون ۳۷ هزار و ۱۵۵ متقاضی دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن در نقاط شهری و روستایی به بانک های عامل استان معرفی شدند که متناسب با پیشرفت فیزیکی؛ ۲ هزار و ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن افزود: هیچ مانعی نباید بر سر راه اعطای تسهیلات بانکی در اجرای این طرح در استان باشد و مسوولان بانک‌ها باید همه تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مدیران تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی باید به وظایف خود در طرح نهضت ملی مسکن توجه کنند، خاطرنشان کرد: مدیران استانی نیز باید این مهم را در اولویت قرار داده و به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید ارتباط دوسویه‌ای به نفع مردم و سیستان و بلوچستان داشته باشند، بانکی که سرمایه‌های مردم را جمع و تنها به مرکز بفرستند؛ گره‌ای از مشکلات مردم باز نکرده است.

کرمی با تاکید بر اینکه بانک‌های باید در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ملی وحدت رویه داشته باشند و فقط باید به صورت ضمانت زنجیره‌ای باشد، خاطرنشان کرد: از اقدامات سلیقه‌ای در بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات مربوط به طرح ملی نهضت مسکن خودداری شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

عطاء اله اکبری افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۷ هزار و ۱۴۵ نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ساخت و ساز مسکن بایستی نگاه و توجه ویژه‌ای به دهک‌های پایین جامعه شود انتظار است بانک‌ها با پرداخت به موقع تسهیلات به شتاب بخشی طرح نهضت ملی مسکن در استان کمک کنند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در مجموع اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه ها را می طلبد و باید در همه بخش ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار