تقسیم ناعادلانه وظایف مشکل اصلی پناهندگان و آوارگان

مدیر کل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت گفت: کمک های بین المللی می‌بایست بیشتر معطوف به پروژه‌های زیربنایی و عمرانی باشد.

روح الله قادری مدیر کل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت در نشست جانبی هفتاد و چهارمین جلسه کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در ژنو تحت عنوان " تقویت تاب آوری در خصوص افغانستان" به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع میزبانی از پناهندگان و آوارگان افغانستانی پرداخت.

قادری عنوان داشت: شناسایی ریشه‌ها و علل اصلی مهاجرت و پناهندگی افراد و پرداختن به آن مهمتر از خود مهاجرت و پناهندگی است.

وی افزود همه می‌دانند که مهاجرت و پناهندگی یک پدیده بین‌المللی است نه ملی در نتیجه نیازمند مسئولیت بین‌المللی و تقسیم عادلانه وظایف است.

قادری گفت بر همگان روشن است که تقسیم ناعادلانه وظایف رسیدگی به وضعیت پناهندگان و آوارگان، هم به جامعه میزبان و هم به پناهندگان و آوارگان آسیب می‌رساند.

 مدیر کل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت در خصوص کمک های بین المللی به جمهوری اسلامی ایران گفت: کمک ها و حمایت ها می‌بایست بیشتر معطوف به پروژه‌های زیربنایی و عمرانی باشد تا کمک‌های بشردوستانه فردی. در غیر این صورت جامعه میزبان تاب آوری لازم و کافی برای ادامه میزبانی از پناهندگان تحت شرایط موجود را نخواهد داشت.  

وی همچنین افزایش سهمیه اسکان مجدد را گامی مهم و موثر در کاستن بار مسئولیت میزبانی از پناهندگان برشمرد و در ادامه بازگشت داوطلبانه به عنوان اولین، بهترین و تنها گزینه پیش روی جامعه میزبان در برابر مسئله اقامت نامحدود و طولانی مدت مهاجران و پناهندگان تأکید گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.