نظارت دقیق، کنترل موثر و پیگیری ضابطه‌مند اتباع و مهاجرین خارجی در شهر جهانی یزد مطالبه جدی مردم است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مطالبه جدی شهروندان، بحث وضعیت اتباع و مهاجرین خارجی در شهر یزد است.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهروندان یزدی انتظار دارند که با برنامه ریزی دقیق یک نظارت جدی و کنترل موثری بر وضعیت اتباع و مهاجرین خارجی در شهر یزد وجود داشته باشد تا زمینه سوءاستفاده ایجاد نشود و این موضوع مطالبه جدی شهروندان یزدی است.

او با اشاره به اینکه در بعضی مکان‌ها و محله‌ها، از جمله بافت تاریخی، شرایط حضور اتباع خارجی مجاز نیست و در این زمینه باید چاره اندیشی و تصمیمات اساسی و اجرایی اتخاذ شود گفت: برخی از اتباع افغانستانی فاقد کارت اقامت در شهر حضور دارند و به راحتی در شهر تردد می‌کنند و در حقیقت به شکل قاچاق وارد کشور شده‌اند، و ظاهراً راحت‌ترین و امن‌ترین شهر را، شهر یزد انتخاب می‌کنند لذا ساماندهی اتباع و کنترل و حتی در پاره‌ای موارد رسیدگی به امور اتباع باید در دستور کار نهاد‌های مرتبط قرار گیرد.

نیکو نژاد افزود: مقرر شد اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی، آمار دقیق از اتباع و مهاجرینی که به صورت قانونی یا غیر قانونی در شهر یزد حضور دارد تهیه و به کمیسیون ارائه دهند و بررسی کنند سقف سرانه حضور اتباع در شهر یزد چه تعداد می‌باشد تا برای مازاد حضور نفرات چاره اندیشی کنند.

او بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با اداره کل امور اتباع و مهاجرین استان یزد تاکید کرد و گفت: شهرداری آمادگی دارد در این زمینه کمک کند و در رابطه با اموری که به شهرداری مرتبط است با همکاری سایر دستگاه‌ها و دیگر مسئولان استان رسیدگی به امور اتباع به خصوص در موضوع آموزش را در دستور کار خود قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار