رئیس جمهور در شیراز:

مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است/ بمباران زن و بچه‌ها پیروزی نیست‌

رئیس جمهور گفت: برخی مسئولان کشورهای همسایه همواره به ما تأکید می‌کنند که امروز ایران آسان‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی به منظور سفری دو روزه با استقبال استاندار و دیگر مسئولان فارس وارد شیراز شد.

 افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است

رئیس جمهور گفت: اینکه بارها گفته ام دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت هست یک‌تعارف نیست، دانشگاه نظام مسائل کشور را ببیند و حل کند.

وی افزود: افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است، صنعت هسته‌ای ، صنایع دفاعی ، فعالیت ۹هزار شرکت دانش بنیان مربوط به دانشگاه است.

او با بیان اینکه جذب دانشجو بر‌اساس نیاز باشد، خاطرنشان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری بر این اساس در حال انجام است که جذب دانشجو بر اساس نیاز باشد که دانشجویان پس از تحصیل مشکل اشتغال نداشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه اخذ نظرات دانشجویان و اساتید باعث غنای مصوبات فرهنگی خواهد شد، ادامه داد: به هیچ عنوان وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد نباید از نظرات مخالف دانشجویان و اساتید پیرو پیشنهادات، اِبایی داشته باشند. اخذ نظرات دانشجویان و اساتید و جامعه فرهنگی بر غنای مصوبات فرهنگی کمک کننده است و بزرگترین کمک به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم وبهداشت و دانشگاه آزاد همین نظرات است.

رئیس جمهور، نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی پیشرفته و فن‌آور خواند و گفت: برخی مسوولان کشورهای همسایه همواره به ما تأکید می‌کنند که امروز ایران آسان‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.

وی در مراسم افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اظهار کرد: کار فنی که در آزادراه انجام شده قابل تقدیر است و جا دارد از دست‌اندرکاران این اقدام بزرگ از جمله نیروهای فنی، مهندسی، نمایندگان، کارگران، پیمانکاران و وزارت دفاع و راه و شهرسازی، استاندار فارس و همه کسانی که تلاش و پیگیری کردند تا این مسیر زودتر به بهره‌برداری برسد تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی با بیان اینکه کار در جهت رفاه مردم هم عنایت پروردگار و هم رضایت مردم را به دنبال دارد، گفت: این برای ما بسیار حایز اهمیت است که مردمی که از این مسیر عبور می کنند رضایت داشته باشند و احساس کنند تردد آنها آسان تر شده است‌.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه با افتتاح این آزادراه زمان برای رسیدن به مقصد کاهش یافته است، گفت: یکی از کارهای بزرگی که باید انجام شود صرفه‌جویی در زمان است؛ کارها باید به نحوی پیش برود و انجام شود که هزینه و زمان را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: حتما ادامه این مسیر به بوشهر با همت متولیان امر باید دنبال و تکمیل شود؛ بخش‌های دیگری هم وجود دارد اما تکمیل مسیر برای ما اهمیت بسیاری دارد و این آزادراه می‌تواند مسیر شمال و جنوب را تکمیل کند.

رئیسی بیان کرد: در این مسیر مهندسین و کارگران بسیار تلاش کردند و شب و روز کار کردند، طبق گزارشاتی که به ما می‌رسید دست‌اندرکاران سه شیفته کار کردند تا آزادراه تکمیل و آماده شود.

رئیس جمهور ساخت پل‌ها و تونل‌هایی که در مسیر فراهم شده را کارهای بزرگی برشمرد و گفت: در حوزه ریلی و جاده ای کارهای ارزشمندی انجام شده است، اینها کارهای ماندگار و نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسان است که باید آنها را قابل تقدیر دانست.

رئیسی با گرامیداشت یاد شهیدی که در این مسیر جان خود را از دست داد گفت: نام این شهید که برای رفاه حال مردم و در مسیر خدمت به مردم جان خود را از دست داد، ماندگار است.

وی اضافه کرد: جا دارد از کارگران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان تلاش کردند تا کار آماده شود تقدیر و تشکر کنم و از خانواده های آنها که صبورانه در کنارشان ایستادند تا این کار بزرگ رقم بخورد نیز سپاسگزارم.


همه باید در کسوت خدمتگزاری تلاش مضاعف کنند 

او اضافه کرد: ما نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم همه کسانی که امروز در کشور در کسوت خدمتگزاری هستند باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را کشور پیشرفته و فناور خواند و گفت: باید یکسری زیرساخت‌ها را آماده کنیم و کشورهای اطراف هم همواره به من تأکید می‌کنند که امروز مسیر جمهوری اسلامی آسان ترین، ارزان‌ترین و مطمئن ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.

رئیسی ادامه داد: کار جاده‌ای و ریلی که در این مدت با جدیت دنبال می‌شود در جهت این است که بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه و برای فعالیت اقتصادی در منطقه از آن بهره ببریم.

وی با اعتقاد به اینکه سهم جمهوری اسلامی ایران در گردش کار اقتصادی منطقه سهم بالایی است، گفت: تلاش های خوبی انجام شده اما کافی نیست باید تلاش‌های بیشتری انجام شود تا جمهوری اسلامی بتواند با ظرفیت بالایی که دارد این سهم را در شرایط و وضعیت تجاری، اقتصادی و داد و ستد منطقه داشته باشد.

او اضافه کرد: مسیرهای ریلی و جاده ای اهمیت بسیاری دارد امروز برای همه روشن است که ایران به برکت حضور مردم در صحنه های مختلف، به برکت خون شهدا و سرداران رشید اسلام و به برکت وجود نیروهای متدین و متخصص ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه در این کشور تولید قدرت شده است، گفت: وزارت دفاع هم تولید موشک و هم تولید پهپاد می‌کند و هم در کنار مردم برای مردم بزرگراه و آزادراه می‌سازد، سپاه و ارتش و نیروهای دیگر در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم هستند،  تولید قدرت تنها در حوزه کار صنعتی و نظامی نیست تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌هاست، همچنان که نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند و می‌کنند.


افتخار به مجاهدان فلسطین

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: ما افتخار می‌کنیم به تولید قدرتی که جوانان مجاهد ما در منطقه برای دفاع از خاک، وطن و مردم‌شان می‌کنند، حرکت مجاهدانه فلسطین حقیقتا نمادی از تولید قدرت برای جوانان مجاهد فلسطین برای دفاع از وطن و مردم‌شان و منطقه است.

رئیس جمهور بیان کرد: دشمن حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شود و بمب سر مردم بی گناه و سر زن و بچه مردم می‌ریزد. این تلاش برای پیروزی نیست این شکست است که انسان بخواهد با زن و بچه مردم طرف شود.

رئیسی اضافه کرد: پاسداشت این تولید قدرتی که با هدایت رهبری معظم انقلاب و با حضور مردم شده آن است که ما برای رسیدن به قله خدمتی مجاهدانه کنیم، هیچ خستگی در خودمان راه ندهیم؛ رهبر فرمودند به قله نزدیک هستیم.

دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در فرودگاه شیراز اظهار کرد: در سفر دور اول سفر به شیراز به علت کرونا نتوانستم دیدار با مردم را چنان که باید داشته باشم و در این سفر شرایط متفاوت است و می‌توانم به بعضی شهر‌ها سفر کنم و به برخی طرح‌ها که در دور اول سفر تصویب شد سرکشی کنم و از پیشرفت کار مطلع شوم. 

او با اشاره به بررسی ها و گزارشات استانی از مصوبات سفر اول به استان فارس بیان کرد: در این دوره کار‌هایی که در دور اول سفر تصویب شد، پیشرفت‌های خوبی داشته برخی از آن‌ها به انجام رسیده و برخی موارد در دست اقدام است و با جدیت دنبال می‌شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: فارس استان علم، فرهنگ، ادب و هنر است، و اینجا را می‌توان دارالعلم نامید. اینجا مرکز ادب و هنر، قطب سلامت، گردشگری، کشاورزی و معادن است و حقیقتاً ظرفیت‌های بسیاری دارد و با این ظرفیت‌ها می‌توان کار‌های بسیاری انجام داد.

 رئیسی افزود: دولت تمام تلاش خود را کرده مردم فارس در رفاه باشند، اما به علت برخی مشکلات باید تلاش مضاعف انجام داد.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم فلسطین که با تلاش مجاهدانه برای دفاع از این سرزمین و مردم آن و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی به دست آمده خاطرنشان کرد: باید به‌خاطر ظلم و ستمی که امروز به‌خاطر ناتوانی این رژیم نسبت به مردم غزه روا می‌شود، اظهار تاسف کرد، اما قطعا می‌دانیم این صبر و استقامت مردم فلسطین به پیروزی نهایی آنها منجر خواهد شد.

آزادراه شیراز ـ اصفهان به نام شاهچراغ نامگذاری شد

کار جهادی در بهره‌برداری از ‌ پروژه آزادراه اصفهان ـ شیراز انجام شد، ادامه این مسیر به بوشهر نیز باید دنبال شود.
از آنجا که حضرت شاهچراغ(ع) در این منطقه چراغ راه است، لذا این آزادراه به نام ایشان نامگذاری شد.

افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان با حضور رئیس‌جمهور

آزادراه شیراز_اصفهان در شش قطعه به طول۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاه راه شمال-جنوب، صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید،با بهره برداری از این طرح ، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر می شود.

این آزادراه در ۶ قطعه از دروازه ورودی شهر شیراز آغاز شد و تا ایزدخواست ادامه دارد که قطعات یک، ۲ و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می‌گذرد.

همچنین رئیس جمهور کلنگ قطعه هشت این آزادراه که شروع آزادراه شیراز-بوشهر خواهد بود را به زمین زده و پس از آن راهی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) می‌شود و پس از زیارت این آستان مقدس، ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر با مردم دیدار می‌کند.

آزادراه شیراز ـ اصفهان افتتاح شد

رئیس جمهور وارد فرودگاه شیراز شد

رئیس جمهور وارد فرودگاه شیراز شد

همچنین خط دوم انتقال آب از سد دردوزن و همزمان با آن، شبکه فاضلاب آباده به بهره‌برداری می‌رسد. در این سفر سه بزرگراه شیراز-فسا، داراب-بندرعباس، شیراز-جهرم-لا-بندرعباس و شیراز-کوار-فیروزآباد-عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد و توافقنامه احداث ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد خواهد شد؛ بنابراین گزارش، همچنین برای نخستین بار در کشور شهرک صنعتی صنایع دستی در کلانشهر شیراز با حضور رئیس جمهور در فضایی به وسعت ۲۰ هکتار جنب نمایشگاه بین‌المللی به زمین زده خواهد شد.

همچنین حضور در برنامه بزرگداشت حافظ، نشست هنرمندان، ادبا، شعرا، دیدار با دانشجویان جدیدالورود، شرکت در شورای اداری و بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی را از دیگر برنامه‌های حضور دو روزه رئیس جمهور در فارس اعلام کرد.

گفتنی است، در این سفر توافقنامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال ۲۷ هزار نفر منعقد خواهد شد.

به گفته استاندار فارس در نشست خبری، ۲۸ هزار میلیار تومان مصوبه برای سفر دوم ریاست جمهوری به فارس پیش‌بینی شده که ۴ برابر میزان مصوبات سفر نخست است.

همچنین در این سفر تعدادی از اعضای هیات دولت رئیس جمهور را همراهی و در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

در این سفر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان‌های فسا، داراب و زرین دشت حضور خواهد یافت و افتتاح ۱۶۰ تختخوابی امام حسین (ع) فسا و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های وی است.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در سفر هیئت دولت به فارس به بازدید از پارک ملی بمو و اراضی شهرک بوستان و گلستان در شیراز، بازدید از دریاچه بختگان و تالاب کمجان در شهرستان بختگان و جلسه با مسئولان دانشگاه شیراز خواهد پرداخت.

سفر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز همراه با دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان فارس خواهد بود و همچنین از مرکز توانبخشی سلمان و بیمارستان در حال احداث جنت بازدید خواهد کرد.

همچنین حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در شهرستان خنج، گراش و اوز برای بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان رئیس جمهور نیز به شهرستان لارستان و جویم در جنوب استان فارس سفر خواهد کرد تا برج علم و فناوری لارستان، پروژه گازرسانی و کلینیک قلب الزهرا (س) لار را افتتاح کند، همچنین معاون علمی رئیس جمهور در مراسم دیدار با دانشجویان و اساتید استان فارس و افتتاح برج فناوری پارک علم و فناوری پارس شیراز نیز شرکت خواهد داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در سفر هیئت دولت حضور در شهرستان زرقان را برعهده دارد.

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور مهمان مردمان شهرستان سپیدان است تا مشکلات و مسائل این شهرستان را بررسی کند.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز به شمال استان فارس و شهرستان‌های آباده و خرم بید سفر می‌کند تا در کنار بررسی مشکلات این دو شهرستان، طرح‌های آبرسانی از سد سلمان فارسی به شهر قیر، تصفیه‌خانه، شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرستان‌های آباده، اقلید و خرم بید را افتتاح کند همچنین افتتاح پروژه‌های برق رسانی در سطح استان و بهره برداری از خط دوم آبرسانی به شیراز از دیگر برنامه‌های این وزیر دولت سیزدهم است.

مردمان سروستان، خرامه و کوار نیز میزبان عباس علی آبادی وزیرصنعت، معدن و تجارت در دومین سفر هیئت دولت به فارس خواهند بود؛ همچنین افتتاح واحد تولیدی کاتالیست‌های ناهمگن در شیراز، دو خط تولید فراورده‌های لبنی شرکت رامک، واحد تولیدی الکترود گرافیتی و شفت‌های صنعتی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در کوار، واحد تولیدی سیلیکون‌های متالوژی در مرودشت و بازدید از طرح فولاد گوهر فرزانگان خرامه و بازدید از شهرک صنعتی ۲ شهرستان سروستان از دیگر برنامه‌های وزیر صمت این سفر است

اوجی وزیر نفت نیز در شهرستان‌های لامرد و مهر برای افتتاح واحد پالایشگاهی و بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در سطح استان سفر خواهد کرد.

شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در غرب استان فارس نیز میزبان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره برداری از پروژه اتصال فیبر نوری به منازل و کسب و کار‌های کازرون در کنار بررسی مسائل و مشکلات شهرستان هستند؛ همچنین این وزیر کابینه آیت الله رئیسی در مراسم بازدید از کارخانه‌ای در شیراز حضور خواهد داشت.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در شهرستان‌های شیراز، لارستان و اوز با هدف بررسی مشکلات و مسائل این شهرستان‌ها و افتتاح پروژه‌های ورزشگاه ۳ هزار نفری خیرساز منیری لارستان، ورزشگاه یک هزار نفری خیرساز اوز، بازدید از ورزشگاه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی شیراز و استادیوم فوتبال پارس مرکز استان حضور خواهد یافت.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیئت دولت در فارس به شهرستان‌های کازرون و ممسنی برای بررسی مشکلات حضور خواهد یافت؛ همچنین این وزیر در دیدار رئیس جمهور با شعرا و هنرمندان نیز حاضر خواهد بود.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت سفر می‌کند تا در کنار بازدید از سردخانه و بسته بندی میوه سمیران سلامت شیراز، بازدید از کارخانه صنایع تبدیلی دشت نشاط زرقان، صنایع لبنی نعمتی در فسا، مجتمع گاوداری استخر در مرودشت، بازدید از گلخانه شرکت سیرجان بنیاد در مرودشت، بازدید از طرح کشت و صنعت برومند در پاسارگاد، گلخانه سبزی و صیفی جهانگیر در ارسنجان، بازدید از شرکت تعاونی کشاورزی پنبه کاران و زنجیره تولید پنبه درستکار در داراب، بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در بیضا، گلخانه هوشمند باقری در بیضا؛ یک گلخانه در شیراز و و بخشی از زنجیره ارزشی مجتمع لوتوس در شهرستان فسا را افتتاح کند.

شهرستان‌های اقلید، سرچهان و بوانات نیز در دومین سفر هیئت دولت در فارس میزبان رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش خواهند بود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در شهرستان اقلید حضور خواهد یافت و شرکت در مراسم افتتاح آزاد راه شیراز-اصفهان، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی استان به طول ۱۱۹ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بهسازی، اصلاح نقاط حادثه خیز، ایمن سازی و احداث راه‌های روستایی فارس، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان، واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، افتتاح سایت رادار تنگه ریز میمند، افتتاح پروژه‌های راه آهن شهرستان‌های شیراز، خرم بید و مرودشت و آغاز عملیات اجرایی شهرک جدید جهرم از دیگر برنامه‌های این وزیر دولت سیزدهم است.

احمد وحیدی، وزیر کشور در دومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس حضور در شهرستان‌های شیراز، فیروز آباد و فراشبند را برای افتتاح بازار پروتئین شیراز، رونمایی از خودرو‌های حمل و نقل شیراز، افتتاح کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز، پردیس سینمایی جوان شیراز، افتتاح خط تولید انبوه خودرو سورن پلاس در شیراز، بازدید از شروع عملیات اجرایی مسیر خط ۳ مترو و خط ارتباطی ۱و ۴ با هدف دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) متروی شیراز، افتتاح واحد‌های تولیدی جدید کربنات سدیم فیروزآباد، بازدید از طرح توسعه کارخانه سیمان فارس نو در فیروزآباد و بازدید از کارخانه سرب و روی سرمه فیروزآباد در شهرستان فراشبند برعهده خواهد داشت.

همچنین انیسه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی، عضو شورای هماهنگی ارتباط با حوزه و روحانیت نیز در این سفر رئیس جمهور را همراهی خواهند کرد و در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور جمعی از فعالان اقتصادی شرکت خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ایزدی خرامه
۱۲:۲۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کل نفس ذائقه الموت.هرنفسی چشنده مرگ است.شهداء این معجون تلخ را شیرین می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
دروغ میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
36 ساله از خدا عمر گرفتم و توی این 36 سالی که توی این مملکت زندگی کردم و حرف مسئولین شنیدم جز شعار و دروغ چیزی ندیدم روز به روز گرونی و فقر
این از وضع مسکن این از وضع ماشین این از وضع هزینه های خورد و خوراک
وضعیت حقوق هم که هیچی ماهی 10 تومان به ریال بهمون حقوق میدن همین 10 تومان باید به دلار خرج کنیم
بد انتظار دارن مردم هم سکوت کنن و حرفی نزنن و همیشه با مسئولین باشن
خسته شدیم دیگه به خدا 36 سالمه روز نیست آرزوی مرگم رو نکنم چون هیچ دل خوشی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تلاش کن ولی بدون تلاش کن زیاده پول میخان ظهر ناهار میخان شب دستمزد روزی خیلی میلیون کو پول تو مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
به قول و گفته خودتان تلاش می کنید ولی راه به جایی نمی برید . احتمال زیاد روی ترد میل هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
معلولان شدید را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
خدا کنه این دروغش راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۰۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تبریک به ملت ایران و همه مردمان سرزمینمان و مخصوصا دو استان تاریخی اصفهان و شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۰۹:۵۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
قطعا از بهترین آزادراه ها در کریدور شمال جنوب و بزرگترین آزادراه بعد از انقلاب و اتصال دریای کاسپین به خلیج همیشه فارس کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۰۹:۵۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
به امید اتصال این آزادراه در این ه نزدیک به خلیج فارس و سواحل مکران
و به امید مشارکت این دو استان برای بهتر کردن و اضافه کردن شانه راه ها و افزودن چند خطه جداگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کدوم کشور کرایه مغازه از ۹ میلیون میشه ۲۰ میلیون در یک سال خدا دروغ گو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کدوم رفا؟
یک معاینه یک دقیقه ای دکتر پارسال ۲۵تومن بود امسال شده۹۰.ویزیت متخصص دو برابر پارسال شده.هزینه های دارو چند برابر.
موادغذایی دوبرابر.مسکن هم شده آرزو.اینارو شما میگین رفاه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کسی ازش استقبال نمیکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی برج علم و فن آوری که یک بار در دوره آقای احمدی نژاد و یک بار هم آقای روحانی افتتاح کردند شما دقیقا چی رو می خواید افتتاح کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
آقای رئیسی این چه تلاشی هست که معیشت مردم وسفره مردم را تکونی جناب رئیسی این چه تلاشی هست آنتی بیوتیک و سرم که یک داروی ابتدایی مداوای بیماران هست نایاب شده آقای رئیسی این چه تلاشی آسا که کشاورزان سه استان شمالی الان دوسال هست نمی‌توانند محصولات خودرابفروش برساننداقای رئیسی این چه تلاشی هست که قیمت برنج مرغوب شمال برابر با برنج هنریست آقای رئیسی این چه تلاشی هست که باغداران جنوب وغرب وشرق وشمال کشور وهمچنین صیفی کاران نمی‌توانند محصولات جالیزی وباغی را باقیمت مناسب بفروشند آقای رئیسی آقا کشاورزان وباغداران وصیفی کاران وکارکنان مخصوصا بازنشستگان ارتش بنظرت می‌توانند بااین تورم وگرانی وعدم فروش محصولات درراه باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
پژوهش
۰۹:۰۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
اقساط مسکن ملی ماهی 11 میلیون تومان حقوق کارگر 10 میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
جناب رئیسی فرمودند ، دولت برای رفاه مردم تلاش می کند چرا پس بورس اوضاعش انقدر بد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
کدوم رفاه جز تورم وحشتناک وگرانی
آخرین اخبار