سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اشتغال افراد بومی در صنایع سیستان و بلوچستان اولویت و مطالبه جدی است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در بازدید‌های جداگانه‌ای که از پتروشیمی و فولاد چابهار داشت، بر بکارگیری نیروی کار بومی در این طرح‌ها تأکید کرد.

خلیل احمد سلامی بیان کرد: بازدید و رصد واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی، جزو برنامه‌های مهمی است که طی آن موانع و مشکلات احتمالی پیگیری و رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲ طرح پتروشیمی نگین مَکُران و فولاد مَکُران چابهار از ظرفیت‌های پرکشش اشتغال سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، جهش ویژه‌ای در وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم رقم می‌خورد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه اولویت جذب و بکارگیری نیروی کار مورد نیاز این طرح‌ها و سایر صنایع باید، افراد بومی باشد، ادامه داد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی دارند متناسب با نیاز صنایع مختلف، نیروی ماهر تربیت و روانه بازار کار کنند.

وی گفت: موضوع دیگری که باید همسو با اشتغالزایی جدید مورد توجه کارفرمایان و پیمانکاران قرار گیرد، صیانت از نیروی کار موجود و ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها است.

سلامی سقوط از ارتفاع را از مهمترین دلایل وقوع حوادث در کار‌ها اعلام کرد و افزود: بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و حفاظت فنی را برای کارگران و کارفرمایان دارند.

وی اظهار کرد: تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سالجاری ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که باید همه برای تحقق آن تعامل و هم‌افزایی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار