افزوده شدن ۱۶ هزار جلد کتاب جدید به کتابخانه دانشگاه لرستان

رییس دانشگاه لرستان گفت: ۸۷ هزار و ۶۷۰ نسخه کتاب در کتابخانه مرکزی این دانشگاه وجود دارد که به تازگی حدود ۱۶ هزار جلد جدید به این تعداد اضافه شده است.

علی نظری بیان کرد: هم اکنون ۷۷ هزار و ۴۹۸ نسخه کتاب فارسی و ۱۰ هزار و ۱۷۲ نسخه کتاب انگلیسی در کتابخانه مرکزی دانشگاه لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۵۶۳ عنوان کتاب انگلیسی و ۳۴ هزار و ۶۱۸ عنوان کتاب فارسی در این کتابخانه وجود دارد اظهار داشت: چهار هزار و ۹۳۹ پایان نامه فارسی، ۱۱۵ پایان نامه انگلیسی، ۳۰۱ هزار و ۴۳۲ مقاله انگلیسی در این کتابخانه موجود است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تعداد ۱۴ هزار عنوان کتاب الکترونیکی به زبان اصلی و یک هزار و ۹۴۲ نسخه کتاب چاپی از نمایشگاه بین المللی خریداری و به کتاب های موجود کتابخانه مرکزی و سایر واحدهای دانشکده ای و مراکز اقماری دانشگاه لرستان اضافه می شود.

نظری اظهار داشت: از سال ۹۹ به علت شیوع کرونا و عدم تامین اعتبار مورد نیاز، هیچ گونه خرید کتابی از نمایشگاه بین المللی توسط دانشگاه لرستان انجام نشد که امسال این مهم تحقق یافت و کتاب ها در راستای توجه به نیازهای آموزشی، پژوهشی گروه های آموزشی، دانشکده ها و مراکز اقماری وابسته به این دانشگاه خریداری شدند.

وی افزود: در دانشگاه لرستان علاوه بر کتابخانه مرکزی، کتابخانه دانشکده کشاورزی، مراکز اقماری الشتر، کوهدشت، نورآباد و پلدختر نیز فعال هستند که کتاب های مربوطه با تمام رشته های علوم پایه، علوم انسانی، فنی مهندسی، دامپزشکی و علوم اقتصادی در این کتابخانه ها موجود است.

وی گفت: کتابخانه مرکزی دانشگاه از زیرمجموعه های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان است که علاوه بر تامین و دسترس پذیرنمودن منابع چاپی و الکترونیکی به زبان اصلی، مسوولیت تنظیم قرارداد و پشتیبانی سامانه های تامین منابع علمی و علم سنجی دانشگاه را بر عهده دارد.

 
منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار