افزایش ظرفیت پذیرش و درمان معتادان متجاهر در استان کرمانشاه

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : در آینده نزدیک ظرفیت پذیرش و درمان معتادان متجاهر در استان کرمانشاه افزایش می‌یابد.

کیوان گل‌آوری دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : از نیمه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون قریب به یک هزار و۸۰۰ نفر معتاد در سطح شهر کرمانشاه جمع‌آوری شده است که تعدادی از آن‌ها دوره درمان را طی کرده‌اند و از مراکز درمانی ترخیص شده و بهبود یافته‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی دیگر به کمپ‌ها منتقل شده‌اند، گفت: معتادان متجاهر رها شده در کمپ‌های ماده ۱۶ساماندهی می‌شوند و با دستور قضایی و الزاماً به مراکز ترک اعتیاد اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در آینده نزدیک افزایش ظرفیت پذیرش و درمان معتادان در دستور کار قرار دارد، گفت: این اقدام یک حرکت بزرگ، مهم و بسیار سخت است، اما درصدد عملی کردن آن با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در استان هستیم.

گل‌آوری گفت: معتادان بعد از درمان به‌منظور حفظ و جلوگیری از اعتیاد مجدد، به مراکز توانمندسازی، اشتغال‌زایی و صیانت از معتادان، منتقل می‌شوند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی منسجم و گسترده‌ای که انجام شده مجتمع صیانت کنگاور احداث و راه‌اندازی شده است و مابقی تجهیزات در حال تکمیل و راه‌اندازی هستند که امیدواریم به زودی نخستین گروه از معتادان برای آموزش، مهارت‌افزایی و اشتغال به این مجتمع منتقل شوند.

این مقام مسئول گفت: ما درصدد هستیم که مجتمع صیانت کنگاور در چند فاز توسعه پیدا کند و در واقع تحت پوشش حمایتی دستگاه‌های دیگر قرار بگیرد تا به این وسیله آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کاهش پیدا کند و جرائمی، چون سرقت اموال دولتی، خانوادگی، کودک‌آزاری، تکدی‌گری کمتر شود.

وی عنوان کرد: در مجتمع صیانت کنگاور، معتادان تحت آموزش قرار می‌گیرند و در دو بخش به‌کار گرفته می‌شوند؛ یک بخش مهارت‌آموزی در حوزه‌های صنایع، خدمات تولیدی و… است و پس از بهبودی کامل و ترخیص از مرکز به بازار کار وارد می‌شوند و بخش دوم اشتغال‌زایی پایدار برای معتادان است که در کنار آموزش به تولید بپردازند.

گل‌آوری با بیان اینکه معتادان در دوره سه تا شش ماهه درمان را پشت سر گذاشته، غربال و به مرکز صیانت منتقل می‌شوند، ادامه داد: این افراد در مرکز صیانت کنگاور مهارت فنی، مشاوره‌ای، مهارت زندگی و… را می‌آموزند و پس از توانمندسازی به فضای جامعه باز می‌گردند.

وی تصریح کرد: انتظاری که از تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم داریم این است که با جدیت پای کار بیایند و دستگاه‌های خدمت‌رسان در راستای انجام وظایف و توانایی‌های خود به ارائه خدمت و کمک‌رسانی اقدام کند.

گل‌آوری اذعان کرد: از خیران و کارآفرینان دعوت می‌شود پای کار بیایند و از مجتمع صیانت کنگاور بازدید کنند و در این زمینه هرگونه کمک و اطلاع‌رسانی و دعوت دیگر افراد را به عهده بگیرند لذا انتظاری که از مردم وجود دارد این است که در پذیرش افرادی که معتاد هستند و پس از بهبودی به سطح جامعه باز می‌گردند همکاری و اعتماد کنند و مردم نیز در آموزش افراد خانواده برای دوری از مصرف مواد مخدر کوشا باشند.

وی در زمینه کشفیات و اقدامات انجام شده، گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان توسط نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه، بسیج و گمرک کشف و ضبط شده است.

گل‌آوری با بیان اینکه طی این مدت حدود یک هزار و ۸۰۰ معتاد جمع‌آوری شده است، افزود: بیش از دوهزار نفر خرده‌فروش دستگیر و مجازات شده‌اند و بیش از ۱۲۷ مکان توزیع مواد پلمب شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی شدند، گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و همچنین دستگیری و ساماندهی معتادان و جمع‌آوری آن‌ها در دستور کار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.