در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید دستگاه بومی تشخیص بیماری‌های عفونی و ناهنجاری‌های ژنتیکی با تکنولوژی قوی

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه شناسایی و تشخیص بیماری‌های عفونی شده اند.

نگار نعمتی، کارشناس فروش یک شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان ما در زمینه ارائه دستگاه‌های آزمایشگاهی، نرم‌افزار، مواد مصرفی در حوزه زیست شناسی سلولی، بیان ژن، تخصیص پروتئین، تعیین مقدار پروتئین، ابداع و تولید دارو، ایمنی مواد غذایی انتقال خون، نظارت بر دیابت، بیماری‌های خود ایمنی و بیماری‌های عفونی فعالیت دارد. 

او افزود: این مجموعه به کمک فناوری‌های گسترده و ارائه محصولات نوآورانه در حوزه مراقبت‌های بهداشتی به پژوهشگران علوم زیستی و آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، جهت دستیابی به نتایج سریع‌تر و بهتر کمک می‌کند. برنامه‌ریزی ساده، تایمر قابل تنظیم، صفحه نمایش LCD سه رقمی، محافظت در برابر اتصال کوتاه، اضافه بار و ولتاژ اضافی، سوئیچ خودکار، تشخیص نبود بار و تشخیص تغییر ناگهانی بار از توانایی‌های این محصول است.

کارشناس فروش این شرکت دانش بنیان بیان کرد: قابلیت بازیابی خودکار برنامه بعد از قطع برق، اجرای همزمان ۹ برنامه و هر برنامه با ۹ جزء مختلف از دیگر ویژگی‌های این محصول است. این دستگاه با تکنولوژی بسیار قوی در زمینه شناسایی و تشخیص بیماری‌های عفونی و ناهنجاری ژنتیکی و تشخیص های پزشکی قانونی برای محققانی که تحلیل pcr، جهش ژنتیکی و شبیه سازی ژن را انجام می‌دهند یک دستگاه ضروری به شمار می‌آید.

او بیان کرد: این دستگاه دارای ویژگی‌های دقیق و پیشرفته با شناسایی حداکثر ۵ هدف در واکنش‌های حجم بزرگ است. از قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به تصویربرداری و مستندسازی نوکلئیک اسیدها، پروتئین‌ها، بررسی کیفیت الکتروفورز ژل و بررسی بازده انتقال، اجزای سازنده ژل داک با استفاده از چهار سینی مخصوص، سیستم انعطاف پذیر و بی‌نظیر، سینی ماوراء بنفش برای رنگ آمیزی اتدیوم بروماید ژل‌های DNA و تصویربرداری فلوئورسانس اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار