پیشگیری از ایجاد بحران امری ضروری است

فرماندار البرز گفت: شهرستان البرز و به ویژه شهر الوند مستعد بروز مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی می باشد و پیشگیری از ایجاد بحران امری ضروری است.

غفوری فرماندار البرز در جریان برگزاری مانور آمادگی اطفاء مواد شیمیایی و کنترل نشت، تصریح کرد: شهرستان البرز و به ویژه شهر الوند با توجه به بافت متراکم شهری و مجاورت با شهر صنعتی البرز، مستعد بروز مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است.

وی افزود: آمادگی در زمان بحران و البته پیش‌بینی‌هایی که قبل از وقوع بحران صورت می‌گیرد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این مانور نیز به منظور ارزیابی توان عملیاتی ادارات شهرستان، تجهیزات و مهارت نیرو‌های امدادی در آمادگی اطفاء مواد شیمیایی برگزار شد.

غفوری یادآور شد: در این مانور آمادگی مجموعه مدیریت بحران شهرستان البرز با پشتیبانی استان قزوین «خوب» ارزیابی شد.

فرماندار البرز همچنین در حاشیه بازدید از رودخانه‌های سطح شهرستان تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد که ساماندهی رودخانه‌ها یکی از موارد حائز اهمیت در مدیریت بحران شهرستان البرز است و این امر می‌تواند هنگام وقوع سیل از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کند.

وی افزود: دستگاه‌های متولی باید نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند تا در فصل بارندگی با مشکل روبه‌رو نشویم. 

در این بازدید وضعیت رودخانه‌ی یالیان شهر الوند مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه از رودخانه‌های روستا‌های کمال آباد و کوچار که ساماندهی شده بودند نیز بازدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.