سرانه فضای ورزشی دانش آموزان قزوینی به ۴۳ سانتیمتر رسید

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین گفت:سرانه فضای ورزشی دانش آموزان قزوینی به ۴۳ سانتیمتر رسید.

صالح یاوری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین از افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان قزوینی خبر داد و گفت: سال گذشته این سرانه ۳۲ سانتیمتر بود که امسال با افزایش فضا‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی به ۴۳ سانتیمتر افزایش یافت.

 یاوری افزود: طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی و متناسب سازی فضا‌های ورزشی درون مدرسه "در دولت سیزدهم و تاکید بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی، در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۴۱ فضای ورزشی جدید در قالب طرح شهید سلیمانی با اولویت روستا‌ها و مدارس دخترانه در مناطق محروم استان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اجرا شد که ۶۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارت ملی و مابقی آن توسط خیران و منابع استان تامین اعتبار شد.

یاوری تصریح کرد: امسال نیز ۴۳ فضای ورزشی جدید در دستور کار استانی قرار دارد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن از طریق وزارتخانه و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از طریق خیران و استان تامین خواهد شد.

به گفته این مسوول، برای توسعه نشاط در میان مدارس و دانش آموزان باید ابتدا به زیرساخت‌های ورزشی توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۷۸ معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان مشغول فعالیت هستند که خوشبختانه در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم کمبودی در زمینه معلم تربیت بدنی نداریم و مهمترین مشکل ما مدارس ابتدایی هستند که از طریق معلمان پایه تا حدودی این مشکل مرتفع شده است.

یاوری با بیان اینکه توجه به ورزش و تربیت بدنی یکی از راه‌های ایجاد نشاط در بین دانش آموزان است، افزود: اگر بخواهیم به اجرای ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین در مدارس بپردازیم باید به ورزش و درس تربیت بدنی توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است و هر معلم به عنوان یک مربی تربیتی باید برای رشد و ارتقای جامعه هدف تلاش کند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار