ضرورت برخورد با اخلالگران بازار مسکن

استاندار اصفهان گفت: قاطعیت در برخورد با اخلالگران بازار مسکن ضروری است .

استاندار اصفهان در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و صد و دومین جلسه شورای مسکن استان گفت: قاطعیت در برخورد با اخلالگران بازار مسکن ضروری است و مشاوران املاکی که باعث برهم خوردن نظم بازار می‌شوند بایستی هزینه عملکرد منفی خود را بپردازند.

 سیدرضا مرتضوی افزود: افرادی که منجر به نارسایی در بازار مسکن می‌شوند سلب صلاحیت شوند تا دیگران به خود اجازه ورود به این حوزه و ایجاد ناهنجاری در بازار مسکن را ندهند.

اوتاکید کرد: ستاد تنظیم بازار استان در راستای مطالعات و پژوهشی که مرکز آمار ایران و بانک مرکزی درخصوص تورم انجام داده، علل تورم در کشور و استان‌ها را شناسایی کردند و بر این اساس مهمترین و مؤثرترین عامل در تورم، «قیمت مسکن» است که در معیشت خانوار تأثیر مستقیم دارد.

مرتضوی تصریح کرد: پیش از این در جلسه کنترل تورم اُستان مقرر شد بر سه محور آسیب شناسی تولید مسکن، نظارت، ارزیابی و بازدید میدانی از عملکرد مشاوران املاک و استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی کارویژه‌ای تعریف و در صورت نیاز به صورت هفتگی جلسه تشکیل و هر سه محور مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان افزود: ضرورت دارد در شهرستان‌ها با تشکیل گشت‌هایی که از گذشته مقرر شده بود به صورت مستمر بر دفاتر مشاور املاک نظارت صورت بگیرد و برای لحظه‌ای این بازار رها نشود.

نماینده دولت در استان اضافه کرد: فرمانداران می‌گویند در تعیین قیمت مسکن ممکن است نتوانیم ورود کنیم؛ اما برای کنترل بازار لازم است در این حوزه ورود شود و معنا ندارد یک فرد روی تابلوی مغازه‌اش هر روز یک قیمت جدید برای یک مسکن درج کند و این امر اخلال در بازار مسکن است.

او تصریح کرد: بر اساس قواعد و مقررات تنظیم بازار و تعزیرات این مسائل قابل پیگیری است و دادستان محترم استان نیز با قاطعیت بر این موضوعات اهتمام دارد و حمایت می‌کند لذا با جدیت به این حوزه ورود کنید، مسیر دادستانی برای پیگیری و حمایت از این امور هموار است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ضرورت دارد مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در مورد استفاده از ظرفیت خانه‌های خالی بصورت ویژه ورود و موارد و اشکالات این حوزه را شناسایی کند و انتظار می‌رود این فرایند از شناسایی تا بخش مالیات به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد و اشکالات این حوزه استخراج و ارائه شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.