انتقاد دولت فرانسه از کریم بنزما به دلیل حمایت از غزه

ستاره فرانسوی فوتبال به خاطر حمایت از فلسطین مورد انتقاد دولت فرانسه قرار گرفت و به داشتن ارتباط با اخوان المسلمین متهم شد.

«کریم بنزما» ستاره فرانسوی فوتبال پس از اعلام حمایت علنی از فلسطینی‌ها در بحبوحه بمباران مداوم غزه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی، مورد انتقاد دولت فرانسه قرار گرفت. «ژرارد دارمانن» وزیر کشور فرانسه او را به داشتن ارتباط با اخوان المسلمین متهم کرد.

به گزارش راشاتودی، این جنجال پس از آن آغاز شد که این بازیکن ۳۵ ساله که برای باشگاه الاتحاد عربستان بازی می‌کند، هفته گذشته در X (توییتر سابق) نوشت: «تمام دعای ما برای ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی این بمباران‌های ناعادلانه شدند که از هیچ زن یا بچه‌ای دریغ نمی‌کنند.»

وزیر کشور فرانسه در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی CNews ادعا کرد که بنزما با اخوان المسلمین، یک گروه مذهبی و سیاسی که در فرانسه غیرقانونی است، ارتباط دارد.

دارمانن گفت: «آقای بنزما با اخوان المسلمین مرتبط است، همه ما این را می‌دانیم.»

«والری بویر» سناتور دپارتمان بوش دو رون، نیز همچنین خواستار سلب توپ طلای سال ۲۰۲۲ ستاره سابق رئال مادرید و لغو تابعیت فرانسوی بنزما در صورت ثابت شدن ارتباط ادعایی با اخوان المسلمین شده است.

بویر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که یک فرانسوی دوتابعیتی که در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود بتواند این گونه به کشور ما بی‌احترامی و حتی به آن خیانت کند.»

بنزما هرگونه ارتباط با اخوان المسلمین را به شدت تکذیب کرده است و وکیل او «هیگ ویژیر» گفته است که این ستاره فوتبال هرگز کوچکترین رابطه‌ای با این سازمان نداشته و در حال بررسی اقدام قانونی علیه دارونین به دلیل افترا به دلیل اتهام کاذب است.

ویگر همچنین توضیح داد که بنزما صرفاً ابراز همدردی طبیعی با قربانیان جنایات جنگی در غزه کرده است، اما این چیزی از وحشت اقدامات تروریستی ۷ اکتبر کم نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۷:۵۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
درود وسلام بر سلبریتی های آزاده جهان هرکجا که هستند سالم سلامت وعاقبت بخیر باشند .ننگ بر سلبریتی مزدور وچابلوس ونون به به قیمت روز خور.!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی
۰۷:۴۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
درود به شرفت مرد.کاش از تو و جسارتت و مردونگیت بعضی از سلبریتیا و فوتبالیستای ما الگو برداری کنن
Iran (Islamic Republic of)
سانسورچی
۰۶:۳۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
ستاره فوتبال فرانسوی از مظلوم دفاع میکنه اما بعضی از دوندگان زمین فوتبال کشور ما برای ظالم دم تکون میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
مرحبا کریم بنزما
Iran (Islamic Republic of)
جان به لب
۲۳:۳۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
درود بر کریم،چه نام نیکویی بر تونهاده اند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
کریم بنزما دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
زنده باد کریم بنزما عزیز و حامی مظلومین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
شیرمادرت حلالت که به حق حرف میزنی همیشه حرف حق تلخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
البته بهتر هست به جای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و فرانسه ، گفته شود مرگ بر مقامات و مسئولان این کشورها . چون وقتی گفته شود مرگ بر آمریکا و یا انگلیس و یا مرگ بر فرانسه ، کلی گویی شده و تمام ملت اون کشورها را شامل میشه . درصورتی که خیلی از مردم آمریکا، انگلیس و فرانسه و حتی آلمان هم بر علیه رژیم صهیونیستی تجمع کردند و حمایت خودشان را از مردم فلسطین اعلام کردند . بهتر هست شعار داده شود درود بر مردم این کشورها . مرگ بر سران و مقامات کشورهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.
آخرین اخبار