در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای ۷ هزار طرح اشتغالزایی جایگزین کولبری در سه استان مرزی کشور

معاون توسعه اشتغال‌ بنیاد برکت از اجرای ۷ هزار طرح اشتغالزایی جایگزین کولبری در سه استان مرزی کشور خبرداد.

مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال‌ بنیاد برکت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بنیاد برکت در حال اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برنامه ریزی شده از گذشته بودیم که مشاهده کردیم عده‌ای از کنار پاسگاه مرزی عبور می‌کنند و گفتند کار این افراد کولبری است و علت کارشان را عدم اشتغال به سایر کار‌های رسمی عنوان کردند.

وی افزود:در مقابل مشاهده شد که در منطقه کوهستانی کشور ظرفیت منابع منطقه بالا است، به همین جهت طرحی جهت ایجاد اشتغال جایگزین کولبری راه‌اندازی شد.

نیازی گفت: طرح ایجاد اشتغال جایگزین کولبری در سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان اجرا کردیم و تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مستقیم شده است.

معاون توسعه اشتغال‌ بنیاد برکت با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷ هزار طرح اشتغال زایی در این سه استان اجرا شده است گفت:اجرای طرح به اینگونه بود که به مردم مراجعه کردیم و با ایجاد کارگروه و با حضور معتمدین محل افراد استقبال خوبی کردند و به دنبال توسعه حرفه و شغل رسمی خود مانند کشاورزی، نجاری و دیگر مشاغل هستند.

نیازی گفت: در اجرای این طرح هدف صرفا ایجاد اشتغال نبود بلکه هدف پیشرفت منطقه بود و در زمینه‌های مختلف نظیر مدرسه سازی و اقدامات دیگر ورود کردیم.

وی در خصوص اقدامات بنیاد برکت در خصوص توانمندسازی روستا‌های کشور گفت: از سال ۹۷ تا کنون ۱۶ هزار روستا از ۴۰ هزار روستای کشور ورود کردیم و این رقم به این علت است که به صورت تخصصی کار انجام شده و روستا‌ها برای تسهیل گر بنیاد برکت مشخص شده و به دنبال توانمندسازی روستا‌های مشخص شده است و پس از این روستا‌ها حمایت از روستا‌های دیگر هم ادامه پیدا می‌کند.

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت گفت: برای پایدار سازی اشتغال سه بخش قبل از ایجاد شغل، حین ایجاد شغل و بعد از آن مهم است و حمایت‌ها از طرح‌های اشتغال زایی با هدف توسعه انجام می‌شود و افرادی که به دنبال توسعه کارشان باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

برچسب ها: کولبری ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار