عمران خان مجرم شناخته شد

دادستان پاکستانی اعلام کرد: عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان روز دوشنبه با افشای اسناد طبقه‌بندی شده مجرم شناخته شد.

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان از زمان برکناری از سمت خود در آوریل سال قبل، در بیش از ۱۵۰ پرونده حقوقی درگیر شده است. اما او معتقد است که این موارد با انگیزه‌های سیاسی هدایت می‌شوند.

براساس گزارش میت، پس از دستگیری او به دلیل اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی که او و خانواده اش از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در سمت خود به دست آورده بودند، محکوم شد. او به مدت پنج سال از مشارکت در سیاست منع شد، که عملاً او را از شرکت در هر انتخابات آینده محروم می‌کند.

دادگاه عالی اسلام آباد اخیراً با تعلیق محکومیت و سه سال زندان عمران خان در پرونده فساد توشاخانه، تصمیم مهمی گرفته است. دادگاه بدوی در اسلام آباد عمران خان، رهبر ۷۰ ساله تحریک انصاف پاکستان (PTI) را مجرم شناخته و او را در ۵ اوت به سه سال زندان محکوم کرد. دادگاه او را به فروش غیرقانونی هدایای دولتی، که معروف به پرونده فساد توشاخانه است، مجرم شناخت.

توشاخانه مخزنی است که در آن هدایایی که در سفر‌های خارجی به مقامات دولتی ارائه می‌شود نگهداری می‌شود. نخست وزیر متهم به پنهان کردن جزئیات هدایایی بود که در دوران تصدی خود نگهداری می‌شد. قوانین توشاخانه می گوید که جزئیات هدایا و هدایایی که به مقامات مربوطه ارائه می شود باید به بخش کابینه گزارش شود. عمران خان بر سر حفظ هدایای خود با مشکلات حقوقی متعددی مواجه است. این همچنین منجر به رد صلاحیت او توسط ECP (کمیسیون انتخابات پاکستان ) شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
عمران خان حیا کن پاکستان رو رها کن
آخرین اخبار